Prednáška

IAB budíček:
Český trh má riešenie
pre reklamu bez cookies

8. June 2022

reštaurácia Soupa

Na júnovom IAB budíčku sme sa rozprávali v kruhu marketérov na tému reklamy bez cookies.

Reklama bez cookies

Lokálne trhy sa postupne pripravujú na ohlásené stopnutie možnosti sledovania cookies tretích strán na úrovni prehliadača, ktoré môže mať výrazný dopad na monetizáciu reklamného priestoru. Českí kolegovia ukážu svoje pripravené riešenie, ktoré môže byť aj inšpiráciou do diskusie na Slovensku.

Program

Bude možné oslovovať potenciálnych zákazníkov remarketingovými kampaňami? Alebo vôbec zistiť, koľko ľudí kampane zasiahli? Aké možnosti vlastne majú zadávatelia a agentúry pokiaľ sa nechcú v budúcnosti spoliehať len na walled gardens? Odpovede na otázky dá Adform. Seznam so združením CPEx predstavili spoločný projekt “Czech Ad ID”, ktorým nastavuje jednotný štandard identifikácie užívateľa na českom internete. A predstavili prvé testovacie výsledky kampaní.

Spíkri

  • Michael Štádler, country manager, Adform
  • Pavel Bouška, Senior Business Development Manager, Seznam
  •  David Voráček, výkonný ředitel, Czech Publisher Exchange

Panelová diskusia:

  • Martin Mác, CEO Zoznam
  • Michal Maruška, CEO Ringier Slovakia Media
  •  Martin Čorej, riaditeľ odd. podpory online projektov Petit Press

Po prednáškach sme pokračovali výživnou diskusiou so zástupcami renomovaných vydavateľských domov, v portfóliu ktorých nájdete mnoho známych slovenských online médií či spravodajských portálov. Aký je ich pohľad na budúcnosť reklamy na slovenskom internete?

Odpovede na otázky publika, na ktoré nestihli spíkri odpovedať na evente:

1/ Aký zásah (% populácie) bude mať cz AdId po plnej implementácii?
“Počítáme příští rok v polovině 2023 ( termín vypnutí 3DP cookies ) – 30% přihlášeného trafficu u členů v CPEX a 80% u Seznamu.”

2/ Otazka z pohladu uzivatela: Smerujeme k tomu, že užívateľ bude mať 20 loginov? Môže byť “Slovak Ad ID” medzikrokom do budúcna k spoločnému login ID?
“Společný login (jako tomu je např. u publisherů ve Švýcarsku – onelog.ch) je jednou z možností jak tento problém řešit. V případě CZ trhu tuto varinatu neplánujeme – není na stole. Uživatel se může přihlašovat na službách pomocí jejich vlastního loginu či pokud nechce mít 20 loginů může využít přihlášení skrz protokol Oauth (např. login přes MojeID / Google / Seznam / Facebook).”

3/ Nie je požadovanie od užívatelov, aby sa prihlásili, krok späť? Ako by to malo byť riešené v in-app browsroch (FB,twitter,atd), kde sa neuchovávajú informácie?
“Přihlašování krok zpět určitě není. Ve všech moderních aplikacích si musí uživatel vytvořit účet / přihlásit se ke svému účtu. Co se týká identity v in-app browserech, tak ta se teprve nyní řeší.”

4/ Bude prihlásenie/registrácia užívateľov povinná? Ak áno ráta publisher aj s rizikom zníženia zásahu/inventory?
“V tuto chvíli asi ne. Chceme jít cestou motivovace uživatele přidanou hodnotou (např. dodatečná funkce pro kterou se musí přihlásit). Otázka je, jak bude hodnotné inventori u anonymního trafficu (počítáme, že hodnota bude nízká).”

5/ Je Czech Ad ID odpoveďou na PPID’s od Google? Nebude vo finále existovať nejednotné identity riešenie od každého väčšieho DSP, ktoré publ. bude musieť zaradiť?
“Není. CAID je řešení pro možnost cílit cross weby ruzných poskytovatelů. Pravděpodobně se budou kombinovat různé metody cílení a několik identifikátorů.”

6/ Znamená Czech ad ID, že sa bude dať cieliť na základe záujmov používateľa zo Seznamu na iných weboch? Môžu tým pádom menší publisheri ťažiť z dát väčšieho?
“CAID není prostředek pro obohacování dat o koncovém uživateli. Slouží čiště pro jeho jednotnou identifikaci. V CPexu si data jednotlivý členové vzájemně obohacují, ale vlastním způsobem.”

7/ Je budúcnosť bez 3rd party cookies v Chrome, tie očakávania z nej, či sa dajú porovnať s tým čo teraz vidíme (ecpm) pri Safari alebo Firefoxe? Tie ich blokujú.
“Už teď je 30% trafficu bez cookies třetích stran a právě tam dnes testujeme Czech Ad ID. Je to přesně ten svět, který bude pravděbodobně na celém inventory. Dnes se tam odtočí kampaně na cookies prvních stran.”

Pre koho je IAB budíček:

Téma môže byť zaujímavá pre:

  • digitálnych marketérov
  • vydavateľov online médií
  • zadávateľov reklamy, inzerentov

IAB budíčky sú obľúbené diskusie na aktuálne digital témy pri raňajkách pre všetkých, ktorých zaujíma online reklama, s profesionálmi zo združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.

Neprehliadnite

Záznamy z predchádzajúcich online IABbudíčkov nájdete aj na našom youtube kanáli.

Záznamy IAB budíčkov

IAB Budíček

Pozri si záznam na tému: Video on Demand na Slovensku

1 hod 40 min

Na aké témy sme v IAB budíčekoch diskutovali?

Ako IAB budíček funguje?

  • Na event je potrebné kúpiť si vstupenku.
  • Môžete sa aktívne zapojiť a klásť otázky, alebo len počúvať.
  • Súčasťou je chutné občerstvenie a káva na raňajky
  • Z podujatia nerobíme záznam
  • Účasťou na IAB budíčku si absolventi vzdelávania DIMAQ môžu uplatniť 10 bodov vrámci recertifikácie
Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy