Úvod | Udalosti | Naše realizované projekty | IAB budíček: Nežiadúce účinky explore feedu – menší reach a drahšia reklama?

IAB budíček: Nežiadúce účinky explore feedu – menší reach a drahšia reklama?

IABbudicek_TomasGregor_Digiline

Februárová diskusia pri raňajkách priniesla odpovede na otázky: “Aké dopady má zavedenie explore feedu (Prieskumníka) na budovanie reachu brandov inzerujúcich na Facebooku? Aké ďalšie zmeny táto sociálna sieť pripravuje? Ako tieto zmeny ovplyvnili platenú reklamu na Facebooku?”
Zástupcovia online médií a agentúr z radov členov IAB Slovakia preskúmali explore feed a podelili sa so svojimi závermi a odporúčaniami.

Prezentácie spíkrov:

Čo nás zmeny na Facebooku naučili? 
Filip Struhárik, Editor a social media manažér / Denník N

  • Čo všetko Facebook zmenil a aké zmeny ešte pripravuje?
  • Čo dnes ešte môže na tejto sociálnej sieti fungovať?
  • Ako o zmenách na Facebooku rozmýšľame v redakcii Denníka N a akými smermi sa uberáme.
  • Na čo sa spoliehame a s čím budeme experimentovať?

Dopad explore feedu na slovenské médiá
Filip Mosnár, Head of Sales Startitup Group

  • Aké boli prvé kroky médií po zavedení explore feedu, k čomu viedli?
  • Aké alternatívne cesty vytvorili médiá pre zachovanie svojej návštevnosti a organického reachu?
  • Aký dopad má explore feed na redakčný kontent a kampane?
  • Vyhodnotenie a prognóza na najbližšie mesiace.

Vplyv zavedenia Explore feedu na plánovanie a výsledky FB kampaní
Tomáš Gregor, CEO Digiline
Miroslav Čupka, agentúra Digiline

  • Čo sa stalo z pohľadu plánovania na inventory FB
  • Konkrétne výsledky, porovnanie pred/po zavedení explore feedu
  • Odporúčania

Recept na explore feed? Robte to, čo doteraz, len lepšie!
Martin Polakovič, Senior copywriter / Core4
Dáša Králiková, Social media manager / Core4

“Explore feed nás možno prekvapil, no ak sa bavíme o organike, jej zníženie nechalo ľudí z digitálnych agentúr chladnými – teda tých, ktorí sa zobudili už dávno.”

  • O akých číslach vlastne hovoríme – porovnanie organiky pred Explore Feedom a po ňom z pohľadu profilov, ktoré spravuje Core4
  • Prečo sa vôbec zapodievať organikou na Facebooku
  • Čo treba robiť ešte lepšie ako doteraz: kolaborácia; využívanie nových formátov (ako sme v časoch EF urobili najväčší reach v histórii profilu nášho klienta); ako na content, po ktorý si cieľovka príde; vyhoďte zo slovníka pojem “obyčajný post” (dôležitosť funkčnej fb komunikačnej stratégie)
  • Naše faily a ako sme sa z nich poučili

Pozrite si ako to vo Foxforde ráno vyzeralo.

IABbudicek_FilipStruharik_DennikN

IAB budíček sú spoločné raňajky médií, agentúr a zadávateľov na témy internetovej reklamy. Sú vedené formou krátkych prenášok na vopred zvolenú tému, následne s otvorenou diskusiou. Organizátorom je IAB Slovakia – združenie pre internetovú reklamu. Predchádzajúce diskusie:
Dnes sa brand buduje v digitáli
Budúcnosť nakupovania online reklamy