Už druhý rok je IAB Slovakia hrdým partnerom vzdelávania v digitálnom marketingu medzi vysokoškolákmi. Ondrej Dúžik (GroupM Slovakia) vedie na Ekonomickej univerzite v Bratislave projekt IAB Univerzita, v rámci ktorého DIMAQ profesionáli odovzdávajú svoje skúsenosti študentom 5. ročníka odboru Štatistické metódy v ekonómii.
Ondrej Dúžik: : „V súčasnosti je čím ďalej ťažšie pritiahnuť pozornosť študentov a zaujať ich nejakou témou. Ešte viac to komplikuje súčasná situácia, keď sme sa aj s výučbou presunuli do online prostredia. Som veľmi rád, že som stretol množstvo ochotných kolegov z praxe, ktorí sú rovnako nadchnutí odovzdávať svoje skúsenosti študentom a neváhajú príprave a prednáške obetovať svoj voľný čas. Na druhej strane, pozitívne vnímanie a záujem zo strany študentov je dôkazom toho, že sme na správnej ceste a má zmysel v podobných aktivitách pokračovať. Známkou kvality pre mňa je to, keď vidím našich absolventov a už aj súčasných študentov/študentky v radoch mediálnych agentúr.“
Keďže jedným z pilierov združenia IAB Slovakia je vzdelávanie v digitálnom marketingu, teší nás prepojenie DIMAQ profesionálov z praxe a študentov. V minulom – pilotnom ročníku projektu pribudlo 13 certifikovaných absolventov IAB Univerzity s kvalitnými základmi v digitálnom marketingu. Tie potom absolventi vedia využiť vo svojom profesionálnom uplatnení, napríklad aj v členských agentúrach IAB Slovakia.
Na jeseň 2020 sa opäť našli mnohí marketéri z mediálnych agentúr, ktorí sú ochotní podeliť sa o svoje know-how z digitálu. Ďakujeme: Barbora Gabrižová (GroupM), Miroslav Majoroš (GroupM), Patrik Sabo (Mindshare) a Andrea Martiňáková (Mediacom), Lenka Jasenáková (ZenithMedia), ktorí svoje prednášky už majú za sebou a to len s tými najlepšími feedbackmi od študentov. Tu sú niektoré z nich:
Ivana B. o prednáške Stratégia a plánovanie: „Za veľké plus pokladám prepojenie. Všimla som si, že v prednáške boli niekedy použité slová/frázy, o ktorých sme sa dozvedeli čo znamenajú práve v predošlej prednáške. Chválim taktiež neustále prezentovanie na reálnych príkladoch, s ktorými sa prezentujúca osoba stretla.“
Diana L. o projekte všeobecne (po 3 prednáškach): „Som rada, že ste nám umožnili tieto prednášky z praxe, pretože si predsa len viac študent zapamätá, keď je učivo prezentované na príkladoch z reálneho života a ďakujeme každému jednému, že si našiel čas aj v tak neskorých hodinách, aby nám odovzdal časť z jeho skúseností a vedomostí.“
Tí najúspešnejší študenti získajú IAB Univerzita certifikát, bude deklarovať zvládnutie teoretických základov online marketingu. Za úspešné absolvovanie praktickej časti predmetu získajú tiež certifikát od spoločnosti SAS Slovakia, ktorý potvrdí ich praktické zručnosti z ovládania obsiahnutých štatistických metód a ich aplikácie na reálnych príkladoch z marketingovej praxe. Odporúčame študentom, ktorých online reklama očarila, aby vo vzdelávaní v digitálnom marketingu pokračovali aj ďalej prostredníctvom programu DIMAQ od IAB Slovakia.
Veríme, že takto parádne naštartovaný semester bude úspešne pokračovať a prinesie mnohých spokojných absolventov!