Septembrové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku
Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za september 2025.

Podcast Dobré ráno si drží prvenstvo
September prial slovenským podcastom, celková počúvanosť dosiahla cez 11,9 mil. miliónov vypočutí, čo je v porovnaní s augustom rast 29,8%. Je to úroveň porovnateľná s pred-prázdninovým obdobím.
Celkovo bolo v septembri zmonitorovaných 108 slovenských podcastov od významných vydavateľov, členov združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.
Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group a ZAPO.
V septembri došlo v rebríčku najpočúvanejších podcastov k výrazným zmenám. Na čele sa aj naďalej drží podcast Dobré ráno (Petit Press), ktorý si stabilne udržiava pozíciu najpočúvanejšieho slovenského podcastu. Na druhé miesto sa po augustovej prestávke a návrate nových epizód vrátil Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media). Tretie miesto patrí podcastu V redakcii (N Press), ktorý si oproti augustu mierne pohoršil o jednu priečku. Na štvrté miesto sa prebojoval Braňo Závodský naživo (BAUER MEDIA Slovakia), ktorý sa po letnej prestávke vracia do TOP 5. Piaty skončil Piatoček (Petit Press), ktorý oproti augustu klesol o dve pozície.
Prvá päťka podcastov v 09/25 podľa celkovej počúvanosti:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 351 813 | bez zmeny |
2. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Ťažký týždeň | Komédia | 1 165 945 | +10 |
3. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 1 056 662 | -1 |
4. | BAUER MEDIA Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 800 629 | +15 |
5. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 651 948 | -2 |
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 09/25 v kategórii SPRÁVY :
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 351 813 | bez zmeny |
2. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 1 056 662 | bez zmeny |
3. | BAUER MEDIA Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 800 629 | +7 |
4. | N Press | Denník N | Newsfilter | Správy | 574 786 | -1 |
5. | N Press | Denník N | Ekonomika pack | Správy | 315 528 | bez zmeny |
Do TOP 5 kategórie Správy sa po letnej prestávke vracia podcast Braňo Závodský naživo.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 09/25 v kategórii KOMÉDIA:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Ťažký týždeň | Komédia | 1 165 945 | +3 |
2. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 651 948 | -1 |
3. | ZAPO | ZAPO | jauuu, PS: to bolelo | Komédia | 357 033 | -1 |
4. | RADIO GROUP | Fun rádio | Adela a Sajfa | Komédia | 314 008 | +1 |
5. | RADIO GROUP | Fun rádio | Sajfa šou | Komédia | 216 679 | -2 |
Po augustovej prestávke sa Ťažký týždeň vrátil s novými epizódami a posunul sa o tri miesta na čelo kategórie Komédia. Ostatné pozície v TOP 5 zostávajú bez výrazných zmien.
Prehľad vítazov ostatných kategórií
KRIMI: Vraždené psyché (ZAPO)
HISTÓRIA: Tak bolo (ZAPO)
ZDRAVIE A FITNESS: Doktor má Filipa (ZAPO)
SPOLOČNOSŤ A KULTÚRA: Vzťahy s.r.o. (BAUER MEDIA Slovakia)
ŠPORT: VAR (ZAPO)
DETI A RODINA: Mater Amatér (ZAPO)
OBCHOD: Index (Petit Press)
Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.
Na stiahnutie:
Kalkulačka podcastov pre vydavateľov
Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom.
Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.
Hľadáš nové informácie o podcastovej reklame a trhu?
- Pozri si prezentáciu od Zuzany Čubrík, ktorú si mohol vidieť na Connected Rulezz, 11.6.2025.
Audio digitálna reklama na Slovensku a v Európe
Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.
V roku 2024 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 3,2 milióna Eur a tento formát zaznamenal medziročný nárast 37%.
V rámci európskeho trhu audio reklamné formáty pokračovali v raste, v roku 2024 o 18,3 %, pričom prvý krát presiahli výdavky tejto formy reklamy hodnotu 1 mld Eur.
týždenne počúva podcasty
Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku
V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia.
Pre koho sú určené výsledky?
Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.
“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?
Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.
Aké dáta sú dostupné?
Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.
- Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja.
- Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.
Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.