Októbrové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku

Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za október 2025.

V októbri slovenským podcastom dominoval Ťažký týždeň

Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v októbri takmer 13 miliónov vypočutí, čo predstavuje takmer 7% nárast oproti septembru.

Celkovo bolo v októbri zmonitorovaných 111 slovenských podcastov od významných vydavateľov, členov združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.

Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media SlovakiaM KreoN PressPetit Press, Ringier Slovakia MediaRadio GroupZAPO.

V prvej päťke podľa celkovej počúvanosti nastali za október zmeny. Na prvú pozíciu sa prebojoval politicko-satirický podcast Ťažký týždeň z dielne vydavateľstva Ringier Slovakia Media. Na druhé miesto klesol podcast Dobré ráno (Petit Press). Tretia priečka ostáva bez zmeny a patrí podcastu od N Press – V redakcii. Na posledných dvoch priečkach prvej päťky prišlo k výmene. Polepšil si a skončil štvrtý Piatoček (Petit Press), na piatom mieste skončil Braňo Závodský na živo (Bauer Media Slovakia).

Prvá päťka podcastov v 10/25 podľa celkovej počúvanosti:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia1 793 591+1
2.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 145 125-1
3.N PressDenník NV redakciiSprávy937 156bez zmeny
4.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia719 870+1
5.BAUER MEDIA SlovakiaRádio ExpresBraňo Závodský naživoSprávy702 352-1
Vysvetlivky k zmene poriadia príklad: v mesiaci október je podcast Ťažký týždeň v celkovom rebríčku na 1.mieste. V mesiaci september bol na (+1 miesto) čiže na 2-hom mieste.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 10/25 v kategórii SPRÁVY :

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 145 125bez zmeny
2.N PressDenník NV redakciiSprávy937 156bez zmeny
3.BAUER MEDIA SlovakiaRádio ExpresBraňo Závodský naživoSprávy702 352bez zmeny
4.N PressDenník N NewsfilterSprávy561 018bez zmeny
5.N PressDenník N Ekonomika packSprávy388 162bez zmeny

V rebríčku v októbri nenastali žiadne zmeny. Všetky podcasty zo septembra si udržali svoje pozície.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 10/25 v kategórii KOMÉDIA:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia1 793 591bez zmeny
2.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia719 870bez zmeny
3.Radio GroupFun rádioAdela a SajfaKomédia447 083+1
4.ZAPOZAPOjauuu, PS: to boleloKomédia236 517-1
5.RADIO GROUPFun rádioSajfa šouKomédia180 879bez zmeny

V rámci kategórie Komédia došlo k výmene pozícií na treťom a štvrtom mieste. Adela a Sajfa (Radio Group) si polepšili a skončili tretí. Jauuu, PS: to bolelo z dielne ZAPO skončilo na štvrtom mieste.

Prehľad vítazov ostatných kategórií

KRIMI: Vraždené psyché (ZAPO)
HISTÓRIA: Tak bolo (ZAPO)
ZDRAVIE A FITNESS: Doktor má Filipa (ZAPO)
SPOLOČNOSŤ A KULTÚRA: Ľudskosť (Petit Press)
ŠPORT: VAR (ZAPO)
DETI A RODINA: Mater Amatér (ZAPO)
OBCHOD: Index (Petit Press)

Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.

Hľadáš nové informácie o podcastovej reklame a trhu?

Pre klienta Heineken Slovensko zrealizovala Kittler media kampaň Zlatý Bažant Mini Radler v podcastoch skupiny ZAPO. Ako dopadla táto kampaň? Odpovede nájdeš v štúdii.

Pozri si prezentáciu od Zuzany Čubrík, ktorú si mohol vidieť na Connected Rulezz, 11.6.2025.

Na stiahnutie:

Kalkulačka podcastov pre vydavateľov

Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom. 

Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.

Audio digitálna reklama na Slovensku a v Európe

Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.

V roku 2024 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 3,2 milióna Eur a tento formát zaznamenal medziročný nárast 37%.

V rámci európskeho trhu audio reklamné formáty pokračovali v raste, v roku 2024 o 18,3 %, pričom prvý krát presiahli výdavky tejto formy reklamy hodnotu 1 mld Eur.

1,2 MIL
poslucháčov na Slovensku
týždenne počúva podcasty

Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku

V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia. 

Pre koho sú určené výsledky?

Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.

“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Zuzana Čubrík Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?

Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.

Aké dáta sú dostupné?

Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.

  1. Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja. 
  2. Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.

Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.

Do reportingu sa môžu zapojiť len členovia IAB Slovakia. Rozvíjajte spolu s nami svet internetovej reklamy a podcastov. Je nás už 65 členov z radov vydavateľov, agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy.  Pridajte sa k nám a získavajte dáta.

Prečo byť členom IAB

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy