Májové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku
Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za máj 2025.

Podcast Dobré ráno potvrdil svoju prvú pozíciu aj v máji
Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v máji cez 11,8 mil. miliónov vypočutí, čo predstavuje v medzimesačnom porovnaní 8% nárast. Celkovo bolo v máji zmonitorovaných 96 slovenských podcastov od významných vydavateľov, členov združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.
Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group a ZAPO.
Monitoring podcastov v máji oslávil svoje prvé narodeniny. Už rok združenie IAB vydáva na mesačnej báze výsledky počúvanosti. Medziročne nevieme výsledky porovnať nakoľko v máji minulého roka nebol do monitoringu ešte zapojený významný vydavateľ, spoločnosť ZAPO – Zábava v podcastoch. Medziročné porovnanie a rebríčky vedúcich podcastov v rámci roka tak vydáme v júli 2025.
Pri príležitosti ročného monitoringu sa stretli aj zástupcovia jednotlivých vydavateľov a spoločne preberali výzvy a možné vylepšenia tohto monitoringu. Združenie v dohľadnom čase vyzve členské agentúry IAB, aby zhodnotili prínos monitorovaných dát a takisto navrhli možné vylepšenia, napríklad čo do rozsahu deklarovaných dát.
Späť k májovým výsledkom. V prvej päťke podľa celkovej počúvanosti sa na prvých štyroch pozíciách nič nezmenilo. Vedie Dobré ráno (Petit Press), druhým je Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media), na treťom mieste skončil Braňo Závodský naživo (BAUER MEDIA Slovakia). Štvrté miesto patrilo N Press s podcastom V redakcii. Zmena nastala len na piatom mieste, do rebríčka sa vrátil Piatoček (Petit Press) a vytlačil Kriminálne spisy.
Prvá päťka podcastov v 05/25 podľa celkovej počúvanosti:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 505 188 | bez zmeny |
2. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Ťažký týždeň | Komédia | 1 434 577 | bez zmeny |
3. | Bauer Media | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 720 982 | bez zmeny |
4. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 692 519 | bez zmeny |
5. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 592 389 | +3 |
*Vysvetlivky k zmene poriadia príklad: v mesiaci máj je podcast Piatoček v celkovom rebríčku na 5.mieste. V mesiaci apríl bol na (+3 miesta) čiže na 8-mom mieste.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 05/25 v kategórii SPRÁVY :
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 505 188 | bez zmeny |
2. | Bauer Media | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 720 982 | bez zmeny |
3. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 692 519 | bez zmeny |
4. | N Press | Denník N | Newsfilter | Správy | 449 559 | bez zmeny |
5. | Ringier Slovakia Media | Aktuallity | NAHLAS I aktuality.sk | Správy | 335 336 | +1 |
Rovnako ako pri celkovej počúvanosti ani v kategórii Správy nenastalo žiadne veľké prekvapenie. Prvé štyri pozície ostali bez zmeny. Na piate miesto sa prebojoval podcast Nahlas od Ringier Slovakia Media a nahradil tak Ekonomický newsfilter z vydavateľstva N Press.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 05/25 v kategórii KOMÉDIA:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ringier Slovakia Media | Aktuality.sk | Ťažký týždeň | Komédia | 1 434 577 | bez zmeny |
2. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 592 389 | bez zmeny |
3. | RADIO GROUP | Fun rádio | Adela a Sajfa | Komédia | 316 444 | bez zmeny |
4. | RADIO GROUP | Fun rádio | Sajfa šou | Komédia | 289 3139 | bez zmeny |
5. | ZAPO | ZAPO | jauuu, PS: to bolelo | Komédia | 180 941 | +1 |
V rámci kategórie Komédia ostávajú rovnako prvé štyri pozície nezmenené. Jediná zmena nastala na piatej priečke, na ktorej sa umiestnil po 3 mesačnej prestávke podcast Jauuu, PS: to bolelo (Zapo).
Z krimi kategórie v máji viedol podcast Kriminálne spisy. Z historických podcastov vedie Tak bolo. Z kategórie medicína a fitness vedia podcast ZAPO Doktor má Filipa. Kategórii Spoločnosť a kultúra dominuje Ľudskosť od Petit Press (počúvanosťou sú veľmi blízko To nerieš, moja a Vťahy s.r.o., oba z dielne Bauer Media Slovakia). Z kategórie obchod vedie Index (Petit Press).
V 70% podcastov sa predáva reklama na priamo, čiže objednávkami mediálnych a digitálnych agentúr. Programmaticky sa dá nakúpiť reklama v 30% podcastov. Ide len o podcasty z vydavateľstva Bauer Media Slovakia.
Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.
Na stiahnutie:
Kalkulačka podcastov pre vydavateľov
Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom.
Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.
Hľadáš nové informácie o podcastovej reklame a trhu?
- Pozri si prezentáciu od Zuzany Čubrík, ktorú si mohol vidieť na Connected Rulezz, 11.6.2025.
Ktoré podcasty uspeli v súťaži Orange Podcast roka 2025?

Profit – Money Talk (Milan Dubec)
Pokrok – Vedátor (Petit Press)
Rozhľad – Braňo Závodský naživo (BAUER MEDIA Slovakia)
Ľudia – Ľudskosť (Petit Press)
Prameň – Sexuálna výchova
Impulz – EisKing F1 (Števo Eisele a Jozef Král)
Ateliér – Trochu inak s Adelou
Vypínač – Piatoček (Petit Press)
Zo života – Digitálni rodičia (Zapo)
Story – Vražedné psyché (Zapo)
Ucho – Bárdy & Káčer (Peter Bárdy a Rastislav Káčer)
Klapka – Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media)
Výhercom gratulujeme. Tu si môžeš pozrieť všetkých ocenených. Aj tento rok bolo združenie IAB Slovakia pri tom ako priateľ podujatia. S radosťou sme odovzdali cenu v kategórii Story, tvorcom podcastu Vražedné psyché. Ďakujeme Dávidovi Tvrdoňovi a Adriane Opath za spoluprácu a príležitosť.
Audio digitálna reklama na Slovensku a v Európe
Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.
V roku 2024 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 3,2 milióna Eur a tento formát zaznamenal medziročný nárast 37%.
V rámci európskeho trhu audio reklamné formáty pokračovali v raste, v roku 2024 o 18,3 %, pričom prvý krát presiahli výdavky tejto formy reklamy hodnotu 1 mld Eur.
týždenne počúva podcasty
Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku
V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia.
Pre koho sú určené výsledky?
Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.
“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?
Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.
Aké dáta sú dostupné?
Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.
- Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja.
- Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.
Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.