Júnové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku

Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za jún 2025.

Júnové výsledky počúvanosti podcastov neprekvapili, na prvom mieste opäť Dobré ráno

Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v júni cez 11,3 mil. miliónov vypočutí, čo predstavuje v medzimesačnom porovnaní drobný pokles o 4%. Celkovo bolo v júni zmonitorovaných 98 slovenských podcastov od významných vydavateľov, členov združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.

Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group a ZAPO.

V prvej päťke podľa celkovej počúvanosti si udržali pozície Dobré ráno (Petit Press), ktoré je stále najpočúvanejším podcastom na Slovensku a Ťažký týždeň (Ringier Media Slovakia – RAS).

O jednu priečku oproti máju si polepšili podcasty V redakcii (N Press), skončil tretí a Piatoček (Petit Press), ktorému patrí štvrté miesto. Braňo Závodský naživo sa v júni prepadol na piate miesto.

Prvá päťka podcastov v 06/25 podľa celkovej počúvanosti:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 388 775bez zmeny
2.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia1 155 893bez zmeny
3.N PressDenník NV redakciiSprávy 818 747+1
4.Petit PressDennik SME PiatočekKomédia693 281+1
5.Bauer Media SlovakiaRádio ExpresBraňo Závodský naživoSprávy657 789-2
*Vysvetlivky k zmene poriadia máj vs jún príklad: v mesiaci jún je podcast V redakcii v celkovom rebríčku na 3.mieste. V mesiaci máj bol na (+1 miesto) čiže na  4-tom mieste.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 06/25 v kategórii SPRÁVY :

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 388 775bez zmeny
2.N PressDenník NV redakciiSprávy818 747+1
3.Bauer Media SlovakiaRádio ExpresBraňo Závodský naživoSprávy657 789-1
4.N PressDenník N NewsfilterSprávy451 032bez zmeny
5.Ringier Slovakia MediaAktuallity NAHLAS I aktuality.skSprávy292 339bez zmeny

V prípade rebríčka kategórie Správy nastala len výmena na druhom a treťom mieste. Polepšil si podcast V redakcii, ktorý skončil druhý a pohoršil Braňo Závodský naživo, ktorému patrí tretie miesto.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 06/25 v kategórii KOMÉDIA:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Ringier Slovakia MediaAktuality.skŤažký týždeňKomédia1 155 893bez zmeny
2.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia693 281bez zmeny
3.RADIO GROUPFun rádioSajfa šouKomédia335 885+1
4.RADIO GROUPFun rádioAdela a SajfaKomédia278 388-1
5.ZAPOZAPOjauuu, PS: to boleloKomédia228 150bez zmeny

V rámci kategórie Komédia došlo k výmene pozícií na treťom a štvrtom mieste podcastov z dielne Radio Group. Tretí v júni skončil podcast Sajfa šou a štvrtý podcast Adela a Sajfa.

Z krimi kategórie v júni vedie podcast Vraždené psyché. Z historických podcastov vedie Tak bolo. Z kategórie zdravie a fitness vedia podcast od ZAPO – Doktor má Filipa. Kategórii spoločnosť a kultúra dominuje Ľudskosť od Petit Press (počúvanosťou veľmi blízko sú podcasty to nerieš, moja a Vťahy s.r.o., oba z dielne Bauer Media Slovakia). Z kategórie obchod vedie Index (Petit Press).

V 70% podcastov sa predáva reklama na priamo, čiže objednávkami mediálnych a digitálnych agentúr. Programmaticky sa dá nakúpiť reklama v 30% podcastov. Ide len o podcasty z vydavateľstva Bauer Media Slovakia.

Ktoré podcasty boli najpočúvanejšie počas roka?

Pozreli sme na to, ktoré podcasty dominovali za posledný rok v slovenskom podcastovom éteri. Zmapovali sme obdobie od júla 2024 po jún 2025.

Prvá pätnástka podcastov podľa priemerného mesačného počtu prehratí za 07/2024 – 06/2025:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapriemerný počet prehratí
/ mesiac
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 571 605
2.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia1 101 380
3.Bauer Media SlovakiaRádio ExpresBraňo Závodský naživoSprávy816 840
4.N PressDenník NV redakciiSprávy773 555
5.ZapoZapoVražedné psychéKrimi526 641
6.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia522 434
7.N PressDenník NNewsfilterSprávy488 385
8.Ringier Slovakia MediaAktualityNAHLASSprávy373 172
9.Bauer Media SlovakiaRádio ExpresKriminálne spisyKrimi349 096
10.N PressDenník NEkonomika: Ekonomický newsfilter, eNkonomika a Zelený newsfilterSprávy309 581
11.Radio GroupFun rádioSajfa šouKomédia289 634
12.Radio GroupFun rádioAdela a SajfaKomédia289 094
13.Petit PressDenník SMEAréna s Janou Krescanko DibákovouSprávy287 966
14.Bauer Media SlovakiaRádio ExpresNezhasínaj!Beletria247 003
15.Petit PressDenník SMERanný brifing a inéSprávy240 247
Do výpočtu priemeru sa brali aj tie mesiace, kde podcast nevypublikoval epizódu, ale mal vyplnenú počúvanosť napr. starších epizód. Priemer pri niektorých podcastoch je za menej ako 12 mesiacov nakoľko podcast nebol v meraní napr. Sajfa šou od 1.1.2025.

Najviac podcastov umiestnených v prvej pätnástke mal Petit Press (4). Po ňom nasleduje Bauer Media Slovakia (3). V rámci kategórií dominujú Správy (8 podcastov), nasledujú Komédia (4 podcasty) a Krimi (2).

Najsilnejšími mesiacmi čo do celkovej počúvanosti prvej 15tky monitorovaných podcastov boli mesiace: marec, január a október.

Poznámka: do celkového čísla počúvanosti prvej 15tky boli zahrnuté len tie podcasty, ktoré boli merané každý mesiac aby sme mohli mesačné čísla relevantne porovnať. Dokopy ide o súčet počúvanosti 11 top podcastov za merané obdobie 07/2024 – 06/2025.

Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.

Na stiahnutie:

Kalkulačka podcastov pre vydavateľov

Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom. 

Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.

Hľadáš nové informácie o podcastovej reklame a trhu?

  • Pozri si prezentáciu od Zuzany Čubrík, ktorú si mohol vidieť na Connected Rulezz, 11.6.2025.

Ktoré podcasty uspeli v súťaži Orange Podcast roka 2025?

Súťaž Orange Podcast roka 2024

Profit – Money Talk (Milan Dubec)

Pokrok – Vedátor (Petit Press)

Rozhľad – Braňo Závodský naživo (BAUER MEDIA Slovakia)

Ľudia – Ľudskosť (Petit Press)

Prameň – Sexuálna výchova

Impulz – EisKing F1 (Števo Eisele a Jozef Král)

Ateliér – Trochu inak s Adelou

Vypínač – Piatoček (Petit Press)

Zo života – Digitálni rodičia (Zapo)

Story – Vražedné psyché (Zapo)

Ucho – Bárdy & Káčer (Peter Bárdy a Rastislav Káčer)

Klapka – Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media)

Výhercom gratulujeme. Tu si môžeš pozrieť všetkých ocenených. Aj tento rok bolo združenie IAB Slovakia pri tom ako priateľ podujatia. S radosťou sme odovzdali cenu v kategórii Story, tvorcom podcastu Vražedné psyché. Ďakujeme Dávidovi Tvrdoňovi a Adriane Opath za spoluprácu a príležitosť.

Audio digitálna reklama na Slovensku a v Európe

Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.

V roku 2024 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 3,2 milióna Eur a tento formát zaznamenal medziročný nárast 37%.

V rámci európskeho trhu audio reklamné formáty pokračovali v raste, v roku 2024 o 18,3 %, pričom prvý krát presiahli výdavky tejto formy reklamy hodnotu 1 mld Eur.

1,2 MIL
poslucháčov na Slovensku
týždenne počúva podcasty

Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku

V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia. 

Pre koho sú určené výsledky?

Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.

“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Zuzana Čubrík Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?

Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.

Aké dáta sú dostupné?

Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.

  1. Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja. 
  2. Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.

Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.

Do reportingu sa môžu zapojiť len členovia IAB Slovakia. Rozvíjajte spolu s nami svet internetovej reklamy a podcastov. Je nás už 65 členov z radov vydavateľov, agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy.  Pridajte sa k nám a získavajte dáta.

Prečo byť členom IAB

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy