Augustové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku

Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za august 2025.

Podcast Dobré ráno si v letnom období udržal svoje prvenstvo v počúvanosti

Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v auguste cez 9,2 mil. miliónov vypočutí, čo je takmer identická hodnota v porovnaní s mesiacom júl. Pokles počas prázdninového obdobia je spôsobený jednak nižším počtom vydaní častí seriálov a epizód v dané mesiace ako aj dovolenkové obdobie, kedy sa ľudia vypínajú na nejaký čas od spravodajského či iného obsahu.

Celkovo bolo v auguste zmonitorovaných 101 slovenských podcastov od významných vydavateľov, členov združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.

Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media SlovakiaM KreoN PressPetit Press, Ringier Slovakia MediaRadio GroupZAPO.

V prvej päťke podľa celkovej počúvanosti nastali výraznejšie zmeny.
Svoje pozície si udržali už spomínané Dobré ráno (Petit Press), ktoré aj v auguste bolo najpočúvanejším podcastom a Vražedné psyché (ZAPO), ktoré si udržalo štvrté miesto.
Na druhom mieste sa umiestnil podcast V redakcii (N Press), polepšil si o jednu priečku. Tretí skončil Piatoček (Petit Press), poskočil o 2 pozície vyššie v porovnaní s júlovými výsledkami. Piaty skončil Newsfilter od N Press, ktorý v júli tesne minul prvú päťku, keď skončil na šietom mieste.
Z rebríčka v auguste vypadol Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media), jeho nižšie čísla počúvanosti však súvisia s tým, že v auguste neboli vydané žiadne nové epizódy.

Prvá päťka podcastov v 08/25 podľa celkovej počúvanosti:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 336 602bez zmeny
2.N PressDenník NV redakciiSprávy801 183+1
3.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia570 724+2
4.ZapoZapoVražedné psychéKrimi530 487bez zmeny
5.N PressDenník NNewsfilterSprávy462 741+1
*Vysvetlivky k zmene poriadia júl vs august príklad: v mesiaci august je podcast Newsfilter v celkovom rebríčku na 5.mieste. V mesiaci júl bol na (+1 miesto) čiže na 6-tom mieste.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 08/25 v kategórii SPRÁVY :

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 336 602bez zmeny
2.N PressDenník NV redakciiSprávy801 183bez zmeny
3.N PressDenník N NewsfilterSprávy462 741bez zmeny
4.Ringier Slovakia MediaAktuality  NAHLAS I aktuality.skSprávy319 963bez zmeny
5.N PressDenník N Ekonomika packSprávy285 489bez zmeny

V rebríčku v auguste nenastali žiadne zmeny. Všetky podcasty z júla si udržali svoje pozície.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 08/25 v kategórii KOMÉDIA:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia570 724+1
2.ZAPOZAPOjauuu, PS: to boleloKomédia301 322+3
3.RADIO GROUPFun rádioSajfa šouKomédia256 103+1
4.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia255 771-3
5.RADIO GROUPFun rádioAdela a SajfaKomédia237 516-2

V rámci kategórie Komédia došlo k výraznejším zmenám. Na prvé miesto sa prebojoval Piatoček (Petit Press), na druhom skončilo Jauuu, PS: to bolelo (ZAPO), ktoré si polepšilo o tri pozície. Podcast Sajfa šou (Radio Group) skončil tretí. Ako sme už spomenuli vyššie o tri pozície sa prepadol Ťažký týždeň a skončil štvrtý. Podcast Adela a Sajfa (Radio Group) tento mesiac uzatvára prvú päťku.

Z krimi kategórie v auguste skončil prvý podcast Vraždené psyché. Z historických podcastov bol prvý podcast Tak bolo (ZAPO). Z kategórie zdravie a fitness vedie dlhodobo podcast od ZAPO – Doktor má Filipa. V kategórii spoločnosť a kultúra sa po prvýkrát na prvom mieste umiestnil podcast Vzťahy s.r.o. (BAUER MEDIA Slovakia) a zosadil z prvého miesta Ľudskosť (Petit Press).

V 70% podcastov sa predáva reklama na priamo, čiže objednávkami mediálnych a digitálnych agentúr. Programmaticky sa dá nakúpiť reklama len v 30%, čo predstavuje v absolútnej hodnote 26 podcastov. Ide len o podcasty z vydavateľstva Bauer Media Slovakia.

Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.

Na stiahnutie:

Kalkulačka podcastov pre vydavateľov

Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom. 

Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.

Hľadáš nové informácie o podcastovej reklame a trhu?

  • Pozri si prezentáciu od Zuzany Čubrík, ktorú si mohol vidieť na Connected Rulezz, 11.6.2025.

Audio digitálna reklama na Slovensku a v Európe

Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.

V roku 2024 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 3,2 milióna Eur a tento formát zaznamenal medziročný nárast 37%.

V rámci európskeho trhu audio reklamné formáty pokračovali v raste, v roku 2024 o 18,3 %, pričom prvý krát presiahli výdavky tejto formy reklamy hodnotu 1 mld Eur.

1,2 MIL
poslucháčov na Slovensku
týždenne počúva podcasty

Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku

V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia. 

Pre koho sú určené výsledky?

Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.

“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Zuzana Čubrík Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?

Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.

Aké dáta sú dostupné?

Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.

  1. Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja. 
  2. Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.

Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.

Do reportingu sa môžu zapojiť len členovia IAB Slovakia. Rozvíjajte spolu s nami svet internetovej reklamy a podcastov. Je nás už 65 členov z radov vydavateľov, agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy.  Pridajte sa k nám a získavajte dáta.

Prečo byť členom IAB

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy