Predstavujeme člena IAB: Basta digital

Predstavujeme člena IAB: agentúru Basta digital.
Čím sa zaoberajú, čo aktuálne riešia a prečo sú členmi nášho združenia, hovorí Rudolf Hric, Managing Director.
Čomu sa vaša firma venuje a čím aktuálne žijete či plánujete?
V DNA sme výkonnostná agentúra, ale postupne sa intenzívnejšie venujeme aj brandovým kampaniam, pretože aj tie prispievajú k výsledkom. Stále robíme špičkové SEO, PPC, výkonnostný obsah a analytiku pre veľkých klientov. Najmä pri zložitom SEO a analytike často pomáhame aj iným agentúrnym a mediálnym partnerom ako konzultanti alebo ako white‑label dodávateľ.
Momentálne žijeme zmenou paradigmy vyhľadávania a usporiadania informácií pod vplyvom AI – robíme vlastný výskum o AI Overview a okrem práce pre našich klientov poskytujeme konzultácie aj ďalším firmám, ktoré sú znepokojené poklesom návštevnosti z vyhľadávania.
Čo je podľa teba kľúčové pre dobré fungovanie agentúry?
A čo pre efektívnu spoluprácu agentúra – zadávateľ?
Od vzniku je pre nás kľúčové odhodlanie formovať trh a tvoriť tím proaktívnych ľudí, ktorí si ľudsky sedia.
Najlepšie spolupráce fungujú, keď sme vďaka vzájomnej dôvere partnerom pri biznis rozhodnutiach.
Prečo ste sa stali členom IAB a čo na členstve najviac oceňuješ?
Pre naše projekty sú čoraz dôležitejšie aj iné ako performance médiá a chceme byť v užšom spojení s médiami, mediálnymi agentúrami a celým IAB ekosystémom.
Oceňujem, že vytvára prostredie, kde môžu členovia nadväzovať partnerstvá. Organizuje vzdelávacie aj networkingové eventy. IAB pravidelne informuje o novinkách, zmenách a príležitostiach a rozvíja mediálny trhu na Slovensku.

Rudolf Hric
hric@bastadigital.com
(September 2025)