Úvod | Výdavky do reklamy | Objemy internetovej reklamy (Európa)

Objemy internetovej reklamy (Európa)

Podľa najnovšej štúdie AdEx Benchmark 2017 sa za posledných 5 rokov európsky digitálny trh zdvojnásobil.
Adex2017

Výdavky do internetovej reklamy v Európe za rok 2017 dosiahli výšku 48 mld. Eur v porovnaní s objemom 24,8 mld. Eur v roku 2012. Vyplýva to z najnovšej štúdie AdEx Benchmark, ktorú IAB Europe zverejnila 23. mája 2018 na konferencii Interact v Miláne.  Zo štúdie vyplýva, že online reklama v Európe za posledný rok 2017 vzrástla o 13,2 % podporovaná najmä silným rastom investícií do sociálnych sietí, mobilu a videa. 
Adex2017_1

Štúdiu AdEx Benchmark každoročne realizuje IAB Europe v spolupráci s výskumnou agentúrou IHS Markit na základe údajov zozbieraných z 27 európskych krajín. Výsledky tohtoročnej, už 12-tej štúdie potvrdili, že v 20 krajinách bol nárast celkových výdavkov do online reklamy dvojciferný, a nárast investícií do mobilnej reklamy dosiahol dvojciferný rast vo všetkých 27ich sledovaných krajinách.

Mobilná display reklama vzrástla viac ako 40%ne a v súčasnosti tvorí 42% z celkovej display reklamy, zatiaľ čo video tvorí viac ako štvrtinu z celkového display.

Social reklama vzrástla v podobnej miere o 38% a zvýšila tak svoj podiel na display reklame, zatiaľ čo video reklama rástla 4x viac ako non-video reklama. Nárast výdavkov do videa je podporovaný out-stream reklamou, ktorá dosiahla 73,4% rast v porovnaní s rastom in-stream vo výške 6,9%.

Townsend Feehan, CEO IAB Europe: “The digital advertising industry has experienced another year of strong double-digit growth in Europe confirming its role in underpinning the delivery of digital content and consumer experiences. With GDPR coming into force in just three days’ time we are at a crossroads for the industry and we must continue to improve user experiences as well as highlight the contribution that digital advertising makes to the European economy.”

Top 3 najrýchlejšie rastúce trhy v strednej a východnej Európe (medziročný rast):

  1. Bielorusko – 33.9%
  2. Srbsko – 23.7%
  3. Rusko – 21.9%
  4. Česká republika – 18.7%
  5. Slovinsko – 18.4%
  6. Švédsko – 18.4%
  7. Maďarsko – 16.7%
  8. Nórsko – 16.6%
  9. Rumunsko – 16.1%
  10. Turecko – 15.6%

Zoznam top 10 regionálnych trhov (podľa objemu):

  1. UK – 15,6 mld. €
  2. Nemecko – 6,6 mld. €
  3. Francúzsko – 5,1 mld. €
  4. Rusko – 3,3 mld. €
  5. Taliansko – 2,6 mld. €
  6. Švédsko – 1,8 mld. €
  7. Holandsko – 1,8 mld. €
  8. Švajčiarsko – 1,8 mld. €
  9. Španielsko – 1,8 mld. €
  10. Belgicko – 1 mld. €

Adex2017_2

Zoznam top 10 trhov (podľa rastu mobilnej reklamy):

  1. Bielorusko – 146.8%
  2. Česká republika – 96.5%
  3. Srbsko – 84.3%
  4. Turecko – 82.2%
  5. Rusko – 52.1%
  6. Slovensko – 51.9%
  7. Chorvátsko – 45.4%
  8. Bulharsko – 41.1%
  9. Švédsko – 39.9%
  10. Taliansko – 39.2%

Adex2017_3

 

Stiahnite si štúdiu:
AdEx Benchmark 2017


Štúdie z predchádzajúcich období: 

AdEx Benchmark H1 2017

AdEx Benchmark 2016

AdEx Benchmark 1HY 2016

AdEx Benchmark 2015

 

Oficiálna tlačová správa IAB Europe (v angličtine):

European Digital Advertising market has doubled in size in 5 years

 

Súvisiace správy:

Štúdia AdEx Benchmark za prvý polrok 2017: Online reklama v Európe naďalej dvojciferne rastie, podporovaná najmä mobilnou a video reklamou

Výdavky do online reklamy v Európe v roku 2016 dosiahli výšku 41,8 mld.Eur

Podľa najnovšej štúdie AdEx Benchmark za prvý polrok 2016 online reklama v Európe vzrástla o 13,4%

Výdavky do internetovej reklamy v Európe po prvýkrát predstihli TV reklamu a dosiahli rekordnú výšku v sume 36,2 mld Eur