Úvod / Výdavky do reklamy / Výdavky do internetovej reklamy (Európa)

Výdavky do internetovej reklamy (Európa)

Digitálna reklama v Európe vzrástla v roku 2019 o 12,3 % na hodnotu 64 mld.€ podporovaná najmä silným rastom investícií do out-stream videa, mobilnej reklamy a sociálnych sietí.  Od roku 2006 v priemere každý rok vzrástol trh digitálnej reklamy o 4 miliardy Eur.

Predpovede vývoja trhu pre rok 2020 ukazujú, že digitálna reklama v Európe by mohla poklesnúť o 5,5%. Pri ostatných media typoch sa v budúcom roku predpovedá pokles o 21,3%.  To vyplýva z najnovšej aktuálne vydanej štúdie AdEx Benchmark 2019, ktorú zverejnila európska digitálna asociácia IAB Europe  3. júna 2020 v rámci virtuálnej konferencii Interact.

Štúdiu AdEx Benchmark každoročne realizuje IAB Europe na základe údajov zozbieraných z 28 európskych krajín. Výsledky tohtoročnej 14-tej štúdie potvrdili, že v minulom roku v 21 krajinách Európy zaznamenali dvojciferný nárast celkových výdavkov do online reklamy.

Predpovede vývoja digitálnej reklamy v roku 2020 

Výsledky štúdie výdavkov za rok 2019 boli doplnené o predpovede vývoja investícií a operácií v odvetví digitálnej reklamy Daniela Knappa, Chief Economist IAB Europe. Ten v apríli zohľadnil dopad COVID-19 a globálneho lockdownu. Predpokladá, že tento bude dôvodom prichádzajúcej ekonomickej recesie, najťažšej od čias Veľkej ekonomickej krízy z roku 1930. Svoje predpovede modeloval na základe makroekonomických ukazovateľov a dát z digitálneho odvetvia a odhaduje pre Európu (vrátane Veľkej Británie) 16,3%-ný pokles.  Zároveň však zdôraznil fakt, že digitál bude z reklamných media typov najmenej zasiahnutý prichádzajúcou krízou. Predikuje jeho pokles v Európe o 5,5%, v porovnaní s predpokladaným silnejším znižovaním investícií do ostatných media typov (o 21,3%) .

Investície do digtálnej reklamy v roku 2019

Dr. Daniel Knapp, Chief Economist, IAB Europe: “The three forces mobile, video and social continue to drive growth across the region. As in particular programmatic and in-stream video mature, growth in the display segment outside social accelerated for the second year in a row, demonstrating the diverse opportunities in the digital advertising sector.”

Townsend Feehan, CEO, IAB Europe: “Whilst we are pleased to see another strong year of growth in 2019, we are well aware that 2020 will not follow the same trend due to the pandemic affecting all industries, businesses and lives. As an industry association with the aim of supporting digital business, we are working hard to provide insights into the impact of COVID-19 on investment levels, and support our members through these challenging times. ”

Top 5 najrýchlejšie rastúcich trhov v strednej a východnej Európe:

  1. Srbsko – 28.4 %
  2. Ukrajina – 28.0 %
  3. Bielorusko – 25.2 %
  4. Chorvátsko – 22.3 %
  5. Turecko – 19.1 %

Zoznam top 10 regionálnych trhov (podľa objemu):

  1. UK – €21.4 mld.
  2. Nemecko – €9.4 mld.
  3. Francúzsko – €6.1 mld.
  4. Rusko – €4.9 mld.
  5. Taliansko – €3.2 mld.
  6. Španielsko – €3.2 mld.
  7. Švédsko – €2.3 mld.
  8. Holandsko – €2.3 mld.
  9. Švajčiarsko – €1.8 mld.
  10. Nórsko – €1.3 mld.

Stiahnite si:
Najdôležitejšie fakty z aktuálnej štúdie AdEx Benchmark 2019

Štúdie z predchádzajúcich období: 

AdEx Benchmark 2018

AdEx Benchmark H1 2018

AdEx Benchmark 2017

AdEx Benchmark H1 2017

AdEx Benchmark 2016

AdEx Benchmark 1HY 2016

AdEx Benchmark 2015

Oficiálna tlačová správa IAB Europe:
IAB Europe AdEx Benchmark 2019 Study reveals European Digital Advertising Market Exceeds €64bn in 2019

Súvisiace správy:

Štúdia AdEx Benchmark: Európsky digitálny trh v roku 2018 prekročil 55 miliárd Eur

Výdavky do mobilnej reklamy v Európe presiahli za prvý polrok 2018 hranicu 10 miliárd Eur

Podľa najnovšej štúdie AdEx Benchmark 2017 sa za posledných 5 rokov európsky digitálny trh zdvojnásobil

Štúdia AdEx Benchmark za prvý polrok 2017: Online reklama v Európe naďalej dvojciferne rastie, podporovaná najmä mobilnou a video reklamou

Výdavky do online reklamy v Európe v roku 2016 dosiahli výšku 41,8 mld.Eur

Podľa najnovšej štúdie AdEx Benchmark za prvý polrok 2016 online reklama v Európe vzrástla o 13,4%

Výdavky do internetovej reklamy v Európe po prvýkrát predstihli TV reklamu a dosiahli rekordnú výšku v sume 36,2 mld Eur