Amsterdam, 23. mája 2017
Výdavky do internetovej reklamy v Európe za minulý rok dosiahli výšku 41,8 mld.Eur a zaznamenali nárast o 12,2 % oproti minulému roku. Vyplýva to z najnovšej štúdie AdEx Benchmark, ktorú IAB Europe zverejnila 23. mája 2017 na konferencii Interact v Amsterdame. Online reklama sa tak etablovala na európskom trhu ako dominantné reklamné médium.
Štúdiu AdEx Benchmark každoročne realizuje IAB Europe v spolupráci s výskumnou agentúrou IHS Markit na základe údajov zozbieraných z 27 európskych krajín. Výsledky tohtoročnej, už 11-tej štúdie potvrdili, že online reklama naďalej pokračuje v nastolenom trende a prevyšuje svojím objemom výdavky do TV reklamy.
Všetky trhy krajín, ktoré sú zaradené do štúdie AdEx Benchmark zaznamenali v minulom roku pozitívny dvojciferný rast (tri regionálne trhy dosiahli viac ako 30% nárast vyýdavkov).
Top 3 najrýchlejšie rastúce trhy v Európe:
1. Rumunsko – 36.9%
2. Slovinsko – 32.2%
3. Írsko – 31.4%
Zoznam top 10 regionálnych trhov:
1. Veľká Británia – €14.2 mld.
2. Nemecko – €5.9 mld.
3. Francúzsko – €4.2 mld.
4. Rusko – €2.6 mld.
5. Taliansko – €2.3 mld.
6. Holandsko – €1.7 mld.
7. Španielsko – €1.6 mld.
8. Švédsko – €1.6 mld.
9. Belgicko – €0.9 mld.
10. Švajčiarsko – €0.9 mld.
Podrobnejšie informácie nájdete v tlačovej správe IAB Europe (v angličtine):
IAB Europe Press Release – European Online Advertising continues double-digit growth and surpasses €40bn mark
—
O IAB Europe AdEx Benchmark:
Dáta sú zozbierané IAB Europe, pričom ich základom sú sprostredkované reporty o výdavkoch do online reklamy od národných IAB združení naprieč Európou. Následne sú sprocesované a analyzované výskumnou agentúrou IHS Technology. V reporte, štúdii AdEx sú zahrnuté a spracované dáta z nasledovných trhov: Rakúsko, Belgicko, Bulharsko, Chorvátsko, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Írsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Slovinsko, Rumunsko, Rusko, Španielsko, Slovensko, Srbsko, Turecko, Švédsko, Švajčiarsko a Veľká Británia. Dáta sú za obdobie január až december 2016. Toto je 11. vydanie AdEx Benchmark, ktorý bol spustený v roku 2006. Display zahŕňa PC platformu a mobilný display, rich media a video formáty.