Úvod | Tlačové centrum | Novinky | Veľkosť trhu programmatickej reklamy v Európe v roku 2016

Veľkosť trhu programmatickej reklamy v Európe v roku 2016

IABEurope_PR_sept2017

Cologne, dmexpo, 13. september 2017

Podľa najnovšej správy IAB Europe polovica európskych príjmov z digitálnej display reklamy je obchodovaná prostredníctvom systému programmatic.
Trh programmatickej display reklamy v Európe v roku 2016 zaznamenal opätovne dvojciferný 42,7%ný rast – vzrástol z 5,7 mld € v roku 2015 na 8,1 mld € v roku 2016.

IABEurope_PR_sept2017_programmatic

V správe sa ďalej uvádza, že programmatic video vzrástlo exponenciálne o 155% a momentálne je jeho podiel na celkových výdavkoch do online videa viac ako 45%-ný. Mobil pokračuje v trende z predchádzajúceho obdobia a je najviac obchodovaným formátom v programmatic-u s podielom 65% na celkových výdavkoch v roku 2016 v Európe.

Napriek tomu, že trh programmatic v regióne strednej a východnej Európy je stále menší a ešte menej rozvinutý, začína sa na západnú Európu doťahovať – potvrdzuje to 53%-ný rast v porovnaní s rastom 42% v západnej Európe.

Programmatic príjmy podľa formátu:

  • Mobil – 3,5 mld €
  • Video – 1,37 mld €

Programmatic príjmy podľa regiónu:

  • Západná Európa – 7,5 mld €
  • Central and Eastern Europe – 0,6 mld €

Celá správa IAB Europe na stiahnutie: European Programmatic Market Sizing 2016