Úvod | Tlačové centrum | Novinky | Prieskum IAB Europe: Vývoj v stratégii programmatickej reklamy 2017

Prieskum IAB Europe: Vývoj v stratégii programmatickej reklamy 2017

Brusel, 27. november 2017

IAB Europe zverejnila kompletné výsledky v poradí už tretieho online prieskumu na tému programmatic reklamy, ktorý  bol realizovaný v posledných mesiacoch v Európe. Do prieskumu sa zapojilo viac ako  700 európskych zadávateľov reklamy, mediálnych agentúr a vydavateľov. Štúdia objasňuje súčasný stav využívania technológie programmatic a jej potenciálnej perspektívy ako strategicky konkurenčenej výhody.

DPop_23W0AAc9Xh.jpg-large

Štyri kľúčové zistenia vyplývajúce z prieskumu:

  1. Kvalita reklamy a transparentnosť platieb  sú hlavnými predpokladmi pre rozvoj investícií
  2. Preukazujú sa dopady programmaticu na efektívnosť reklamy
  3. In-house stratégie prevládajú čoraz viac
  4. Vývoj investícií do programmaticu má pokračujúci rastúci trend

Čoraz viac sú v súčasnosti zdôrazňované ako faktory zvyšujúce efektivitu v obchodovaní s reklamou v systéme programmatic  lepšie reportovanie kampaní a kontrola na strane nákupu a zlepšenie kontroly nad inventory na strane predaja reklamy.

Štúdia ukazuje, že programmatické stratégie sa neustále vyvíjajú a prevládajúcim trendom sa stávajú in-house riešenia. Štvrtina zadávateľov reklamy v súčasnosti využíva “in-house” model v porovnaní s 16% z roku 2016 a outsourcovanie riešení prostredníctvom mediálnych agentúr klesá. Počet agentúr a vydavateľov s in-house programmatickými modelmi obchodovania reklamy stúpa.

Výhľad na rok 2018 hovorí, že väčšina respondentov prieskumu plánuje zvýšiť svoju obchodnú aktivitu v programmaticu.

Stiahnuť report: Attitudes to Programmatic Advertising 2017