Na jeseň malo 24 študentov piateho ročníka Katedry štatistiky, Fakulty hospodárskej informatiky na Ekonomickej univerzite v Bratislave (FHI EU) možnosť absolvovať pilotný ročník vzdelávania v digitálnom marketingu pod názvom IAB Univerzita – vzdelávacieho projektu pre študentov vysokých škôl z dielne združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.Prednášky a cvičenia viedli ľudia zo slovenského online prostredia, profesionáli z digitálnych agentúr GroupM, Mindshare, H1 Slovakia, ZenithMedia, iProspect, MediaCom a MD Services – všetci z radov členov združenia IAB Slovakia.
Patrik Sabo pri prednáške o stratégii a plánovaní. Foto: Ondrej Dúžik
Za jediný semester tak dostali vysokoškoláci toľko rozmanitých vedomostí a skúseností z praxe, ako sa podarí ešte počas vysokej školy málokomu. Každý prednášajúci vniesol do svojej témy osobitý pohľad, vlastné nezameniteľné skúsenosti a odbornosť podporenú aktuálnou praxou, čo najmä v tak rýchlo sa vyvíjajúcom odbore akým je digitálny marketing, je veľmi užitočné.
Študenti ocenili kreatívne hodiny vedené im blízkym jazykom, často obohatené o rôzne kvízy, nadväzujúce diskusie a priateľský prístup lektorov. Záverečné hodnotenie semestra zo strany študentov tak dopadlo na výbornú – presnejšie priemerná udelená známka lektorom bola 1,6 (poznámka: známkovanie ako v škole).
Za všetky sme vybrali dve slovné hodnotenia študentov: „Hodnota. Ľudskosť. Príprava. Autenticita. Rešpekt. Páčilo sa mi, že keď ste začali rozprávať, od začiatku do konca, boli všetci ticho a počúvali, pretože bolo vidieť, že v tejto téme ste naozaj doma a máte v tom vášeň.“Pochválil Marián, po prednáške Jozefa Šajdíka, ktorý hovoril o programatickom nákupe.
Daniela, v záverečnom hodnotení napísala: „Predmet, v rámci prednášok, hodnotím veľmi pozitívne. Pre mňa osobne zaujímavé témy čo sa týka reklamy a online marketingu. Taktiež výborný nápad pozvať na prednášky ľudí z praxe, ktorí v tom dennodenne pracujú. Oceňujem aj ukážky na reálnych príkladoch.“
Na záverečnú skúšku sa študenti vzorne pripravili a približne polovica z nich získala 75 % bodov a viac, za čo im bude odovzdaný aj IAB Univerzita certifikát od IAB Slovakia. Za úspešné absolvovanie praktickej časti predmetu (projekt a záverečný praktický test) získali tiež certifikát od spoločnosti SAS Slovakia, ktorý deklaruje ich praktické zručnosti z ovládania obsiahnutých štatistických metód.
Lukáš Bednár pri prednáške o E-Commerce. Foto: Ondrej Dúžik
“Najväčšou odmenou je aktívny záujem študentov o online marketing. Je vidieť, že je to oblasť, ktorá ich láka a v ktorej si vedia predstaviť budúcu sebarealizáciu. Už mi aj niekoľko životopisov pristálo na stole, čomu sa veľmi teším. Ďakujem všetkým zúčastneným kolegom z digitálneho sveta, že si dokázali popri pracovnom vyťažení nájsť čas a prišli svoje skúsenosti odovzdať ďalej. Kvalita, rozsah prípravy a entuziazmus, s ktorým prišli medzi študentov ma veľmi milo potešili,“ hodnotí prvý semester Ondrej Dúžik z GroupM, ktorý zároveň pôsobí ako odborný asistent na Katedre štatistiky FHI EU a bol odborným garantom projektu IAB Univerzita, realizovaného v rámci predmetu Štatistické metódy v marketingu.
Kombinácia spolupráce Katedry štatistiky so združením pre internetovú reklamu IAB Slovakia a so spoločnosťou SAS Slovakia, ktorá umožnila študentom sprostredkovať hodnotné prednášky z oblasti online marketingu a využitie robustného štatistického analytického nástroja, predurčuje veľmi dobrý štart absolventov tohto projektu v oblasti štatistickej analýzy dát v marketingu.
Vďaka patrí všetkým profesionálom z digitálnych agentúr – členom združenia IAB Slovakia, ktorí sa podujali prevziať na seba úlohu učiteľov:
Ondrej Dúžik (GroupM) – Vývoj a základy digitálneho marketingu, Legislatívne a etické prostredie;
Patrik Sabo (Mindshare) – Stratégia a plánovanie;
Miroslav Majoroš (GroupM) – Display a Video reklama;
Ján Šepelák (H1 Slovakia) – Search Engine Marketing;
Lenka Jesenáková (ZenithMedia) – Sociálne médiá a obsahový marketing;
Ľuboš Oláh (ZenithMedia) – Mobilný marketing;
Jozef Šajdík (iProspect) – Programatický nákup RTB;
Juraj Janošovský (MediaCom) – E-mail marketing;
Lukáš Bednár (MD Services) – E-Commerce.