Úvod / Tlačové centrum / Tlačové správy / Najnovšia štúdia AdEx Benchmark: Európsky digitálny trh v roku 2018 prekročil 55 miliárd Eur

Najnovšia štúdia AdEx Benchmark: Európsky digitálny trh v roku 2018 prekročil 55 miliárd Eur

Varšava, 4. júna 2019

Digitálna reklama v Európe vzrástla v roku 2018 o 13,9 % na hodnotu 55,1 mld.€ podporovaná najmä silným rastom investícií do  videa, mobilnej reklamy a sociálnych sietí.  Je to narýchlejší zaznamenaný rast  od roku 2011 a digitálny trh sa tak od roku 2012 už zdvojnásobil.
Vyplýva to z najnovšej štúdie AdEx Benchmark, ktorú zverejnila európska digitálna asociácia IAB Europe  4. júna 2019 na konferencii Interact vo Varšave.

Štúdiu AdEx Benchmark každoročne realizuje IAB Europe v spolupráci s výskumnou agentúrou IHS Markit na základe údajov zozbieraných z 28 európskych krajín. Výsledky tohtoročnej 13-tej štúdie potvrdili, že v minulom roku  v 21 krajinách Európy zaznamenali dvojciferný nárast celkových výdavkov do online reklamy.

Výsledkom dominujú z formátov out-stream video a mobilná reklama, oba rástli dvojciferne vo všetkých 28 sledovaných európskych trhoch. Out-stream video vzrástlo priemerne o 44,7 % v porovnaní s in-stream s 19,7 percentným rastom. Celkovo video vzrástlo o 30,9% na 7,6 mld. € a v súčasnosti tvorí 33% celkovej display reklamy.

Search zostáva z hľadiska príjmov najväčšou kategóriou online reklamy s medziročným rastom o 12,5% a trhovou hodnotou 25 mld.€.

Social reklama podporovala rast display reklamy naprieč celou Európou, medziročne vzrástla o 33,7 % a aktuálne tvorí 49% celkovej display reklamy.

Výdavky do mobilnej reklamy rástli o 31,4% na hodnotu 22,8 mld.€ a v súčasnosti predstavujú 41% všetkých výdavkov do digitálnej reklamy v Európe.

Townsend Feehan, CEO, IAB Europe: “It is encouraging to see such healthy, double-digit growth across the entire region, driven largely by mobile and video. The digital advertising industry now contributes €55bn towards European Gross Domestic Product and is adding value to both mature and emerging markets. With digital advertising now accounting for 45 percent of all paid media advertising across the region and new European data protection rules making users more aware of their choices about how their data is processed, it is important that we focus on delivering privacy-first ad experiences that protect consumers and support Europe’s digital economy.”

Štúdia AdEx Benchmark zahŕňa údaje z nasledujúcich online reklamných formátov: “Display”, “Search” a “Classifieds and Directories”. Rast v týchto formátoch bol podporený  meniacimi sa vzorcami užívateľského správania sa a posunmi v používaní rôznych zariadení. V roku 2018 sa  rozdiel medzi display a search reklamou stráca, display rástol o 17,5% a tvorí 42,2% celkových výdavkov.

Top 5 najrýchlejšie rastúcich trhov v strednej a východnej Európe:

  1. Ukrajina – 26.9 %
  2. Rusko – 24.9 %
  3. Bielorusko – 23.6 %
  4. Česká republika – 20.9 %
  5. Srbsko – 20.1 %

Zoznam top 10 regionálnych trhov (podľa objemu):

  1. UK – 18.4 mld. €
  2. Nemecko – 7.2 mld. €
  3. Francúzsko – 5.2 mld. €
  4. Rusko – 4.1 mld. €
  5. Taliansko – 2.9 mld. €
  6. Holandsko – 2.2 mld. €
  7. Španielsko – 2.2 mld. €
  8. Švédsko – 2.1 mld. €
  9. Švajčiarsko – 2.0 mld. €
  10. Nórsko – 1.1 mld. €

Kompletná štúdia bude publikovaná do konca júna.

Stiahnite si štúdiu:
AdEx Benchmark 2018

Oficiálna tlačová správa IAB Europe:
European Digital Advertising Market Exceeds €55bn in 2018