18. december 2017
Koalícia pre lepšie reklamy (Coalition for Better Ads) ohlásila, že v januári 2018 vydá program pre lepšiu skúsenosť užívateľov so zobrazovaním online reklamy – Better Ads Experience Program. Program je dobrovoľnou iniciatívou pre spoločnosti z odvetvia digital reklamy, jej cieľom je zlepšiť užívateľskú skúsenosť s online reklamou a propagovať adaptovanie vydaných reklamných štandardov naprieč trhom.
Koalícia vypracovala rámec, na základe ktorého budú certifikovaní tí vydavatelia webstránok, ktorí nebudú viac podporovať najrušivejšie formáty online reklamy definované v štandardoch, a budú akreditované tie prehliadače a technologické spoločnosti z reklamného reťazca, ktoré ocenia a podporia dodržiavanie štandardov zo strany vydavateľov a budú filtrovať online reklamu na základe formátov uvedených v štandardoch.
V rámci Programu bude vypracovaný a priebežne aktualizovaný zoznam certifikovaných spoločností, ktoré na svojich webstránkach nemajú formáty online reklamy definované v štandardoch ako nežiadúce, a to podľa prehliadačov a technologických spoločností participujúcich v Programe.
Blokované budú tie reklamy, ktoré zobrazujú reklamu na celú stránku, vydávajú zvuk, automaticky spúšťajú video alebo inak znepríjemňujú prehliadanie internetu.
V prípade, že vzniknú problémy s dodržiavaním štandardov, certifikované spoločnosti budú upozornené a budú mať možnosť osloviť porušovateľov alebo prípad posúdiť prostredníctvom nezávislého mechanizmu na riešenie sporov, ktorý Program ponúka.
Detaily ku Programu vrátane procesu registrácie a poplatkov budú pre spoločnosti zaujímajúce sa o účasť v Programe zverejnené v januári.
Štandardy pre lepšiu reklamu boli vydané v marci 2017 pre desktopové a mobilné webstránky, ktoré reflektujú preferencie užívateľov online reklamy v USA a Európe. Koalícia v nich definovala nasledujúce typy formátov ako najmenej žiadúce pre desktopové zariadenia a mobilné zariadenia: Desktop:
pop-up ads, auto-play video ads with sound, prestitial ads with countdown, large sticky ads
Mobile:
pop-up ads, prestitial ads, ads with density greater than 30%, flashing animated ads, auto-play video ads with sound, poststitial ads with countdown, full-screen scrollover ads, large sticky ads
Súvisiace správy:
Coalition for better Ads vydala prvé reklamné štandardy pre desktopové a mobilné weby v USA a Európe
Google Chrome bude od 15. februára blokovať otravné reklamy
Tlačová správa v angličtine:
Coalition for Better Ads to Introduce Better Ads Experience Program