Úvod / Tlačové centrum / Novinky / IAB zverejnila návod ako pristupovať k “Ad Block” užívateľom, bude to nový D.E.A.L.

IAB zverejnila návod ako pristupovať k “Ad Block” užívateľom, bude to nový D.E.A.L.

AdBlocking Primer

USA, 9. marca 2016.

IAB US tento týždeň zverejnila návod a odporúčania, ktoré by mali pomôcť  vydavateľom a médiám v komunikácii s užívateľmi internetu používajúcimi software blokujúci zobrazovanie reklamy (Ad Block).
Cieľom je poskytnúť návštevníkom dôkladné vysvetlenie ako ad block software ovplyvňuje hodnotu bezplatne zobrazovaného obsahu na internete. Návštevníci stránok sa vďaka tomu budú vedieť relevantne rozhodnúť, či chcú naďalej využívať blokovací software.

V návode sa odporúča vydavateľom využívať štyri základné pricípy komunikácie s užívateľmi blokujúcimi reklamu, a uzavrieť tak s nimi nový vzájomný “D.E.A.L.” (Detect, Explain, Ask, Lift or Limit) :
ad-blocking
D
etect – rozpoznať užívateľov, ktorí využívajú blokovací software
Explain – vysvetliť protihodnotu, ktorú reklama užívateľovi prináša
Ask for – požiadať o zmenu v postoji návštevníkov k blokovaniu reklám s cieľom udržiavania vzájomnej spravodlivej výmeny informácií na internete
Lift restrictions – zaviesť obmedzenia alebo Limit access – obmedziť prístup na základe rozhodnutia užívateľa

Zároveň s týmito odporúčaniami umožnil IAB Tech Lab všetkým členom celosvetovej siete IAB použiť skript detekujúci ad block software. Ten vie rozoznať (a tým pádom i nadviazať komunikáciu) s užívateľmi stránok, ktorí využívajú ad blocking.

“Tieto opatrenia otvárajú dvere transparentnému a zmysluplnému dialógu medzi vydavateľmi a čitateľmi využívajúcimi ad blocking systém,” uviedol Scott Cunningham, General Manager of the IAB Tech Lab a zároveň tak nadviazal na program odľahčenia internetovej reklamy L.E.A.N., ktorý IAB zverejnila v októbri minulého roku a cieľom ktorého je  získať si späť dôveru a vernosť súčasného web užívateľa.

iab201603031

Viac informácií:

http://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/03/IABTechLab_Publisher_AdBlocking_Primer.pdf
IAB Releases Ad Blocking Primer That Recommends a New ‘DEAL’ Between Publishers and Consumers
Europe’s top publishers on what they’re doing about ad blocking