Úvod | Tlačové centrum | Novinky | IAB Europe vydala návod, ktorým chce podporiť transparentnosť v  digitálnej reklame

IAB Europe vydala návod, ktorým chce podporiť transparentnosť v  digitálnej reklame

0f117031-0cd9-4f37-b8d2-b6de94152f9f-large

Brusel, 31. október 2017

Sprievodca transparentnosťou tzv. „Transparency Guide“, ktorý aktuálne zverejnila IAB Europe, má za cieľ zvýšiť transparentnosť v sieti dodávateľov digitálnej reklamy, a to najmä v oblasti dát, nákladov a zdrojov inventory. Sprievodca ponúka otázky týkajúce sa transparentnosti pre každú kategóriu subjektov pohybujúcich sa v digitálnej reklame  – od zadávateľov reklamy a agentúr na strane nákupu po online médiá a vydavateľov na strane predaja.

Trh digitálnej reklamy v Európe sa nachádza v zlomovom období, polovica príjmov z predaja display reklamy je v súčasnosti obchodovaná programmaticky1. Ich ďalší rast je preto závislý od odblokovania ďalších možných investícií v prostredí programmatic a práve transparentnosť uvádza až 40% zadávateľov reklamy2 ako bariéru ďalších investícií.

Kompletný Transparency Guide z dielne IAB Europe nájdete  na: http://bit.ly/2z5YUvQ

Viac v oficiálnej tlačovej správe (v angličtine):
IAB Europe publishes guidance to drive transparency in digital advertising supply chain

___________

(1) Veľkosť trhu programmatickej reklamy v Európe v roku 2016
(2) Prieskum IAB Europe o programmatickej reklame v Európe – výsledky budú známe v novembri 2017