Úvod | Tlačové centrum | Novinky | IAB Europe predstavuje nový projekt, ktorý má riešiť získanie súhlasu v súlade s GDPR naprieč celým online ekosystémom

IAB Europe predstavuje nový projekt, ktorý má riešiť získanie súhlasu v súlade s GDPR naprieč celým online ekosystémom

DPy_W-TVoAEpM2B.jpg-large

IAB Europe predstavila v novembri 2017 na EDAA Summite v Londýne nový technický štandard, ktorý reflektuje na požiadavky GDPR v oblasti získavania užívateľského súhlasu v online priestore.

Mechanizmus získavania súhlasu je navrhnutý tak, aby umožňoval webstránkam, vydavateľom, zadávateľom reklamy a ich technologickým  partnerom použiť v súhlase väčšie množstvo potrebných informácií pre užívateľa ako aj získať, nahrať a aktualizovať súhlas online užívateľa so spracovaním jeho osobných dát v súlade s GDPR. Naviac tento systém umožní prenos navoleného výberu v rámci súhlasu naprieč reklamným ekosystémom a zvýši mieru zodpovednosti nakoľko umožní nahratie súhlasu a  odsledovanie celej cesty získania súhlasu.

Kľúčové prvky systému:

  • pracuje rovnako v mobilných ako aj na desktopových zariadeniach,
  •  umožňuje dynamické rozšírenie súhlasu získavaných prvými stranami pre tretie strany reklamných partnerov ako aj účelov, pre ktoré zbierajú a spracovávajú údaje,
  • umožňuje získať „globálny“ a „špecifický“ súhlas , ako aj aktualizáciu možností udelenia a odňatia súhlasu
  • zvyšuje zodpovednosť v reklamnom ekosystéme tým, že umožní vytvoriť záznamy užívateľského súhlasu a odsledovanie celej cesty získania súhlasu
  • je možné ho nasadiť pred dátumom, kedy vstúpi do platnosti GDPR

Spoločnosti, ktoré budú systém využívať, musia  dodržiavať princípy a kritériá vytvorené v konzultácii so zadávateľmi, webovými portálmi, publishermi a technologickými spoločnosťami. Tieto princípy prispejú ku lepšej vzájomnej spolupráci a dôvere medzi všetkými subjektami digitálneho ekosystému.

IAB Europe vyzýva širokú odbornú verejnosť, aby sa v najbližších mesiacoch pripojila ku budovaniu vzájomného konsenzu naprieč celým digital odvetvím  a pripojila sa ku procesu implementácie a využívania nového systému.

Townsend Feehan, IAB Europe CEO: „Reklama je kritickým zdrojom príjmov pre online služby všetkých druhov a veľkostí, či sú to vydavatelia spravodajských portálov, mobilných aplikácií a iných online médií. Toto je dôležitý krok, ktorý prinúti dôležitých hráčov spojiť sa v odozve na novú legislatívu.“

Pre viac informácií sa registrujte na webe: www.advertisingconsent.eu