IAB Europe predstavila v novembri 2017 na EDAA Summite v Londýne nový technický štandard, ktorý reflektuje na požiadavky GDPR v oblasti získavania užívateľského súhlasu v online priestore.
Mechanizmus získavania súhlasu je navrhnutý tak, aby umožňoval webstránkam, vydavateľom, zadávateľom reklamy a ich technologickým partnerom použiť v súhlase väčšie množstvo potrebných informácií pre užívateľa ako aj získať, nahrať a aktualizovať súhlas online užívateľa so spracovaním jeho osobných dát v súlade s GDPR. Naviac tento systém umožní prenos navoleného výberu v rámci súhlasu naprieč reklamným ekosystémom a zvýši mieru zodpovednosti nakoľko umožní nahratie súhlasu a odsledovanie celej cesty získania súhlasu.
Kľúčové prvky systému:
Spoločnosti, ktoré budú systém využívať, musia dodržiavať princípy a kritériá vytvorené v konzultácii so zadávateľmi, webovými portálmi, publishermi a technologickými spoločnosťami. Tieto princípy prispejú ku lepšej vzájomnej spolupráci a dôvere medzi všetkými subjektami digitálneho ekosystému.
IAB Europe vyzýva širokú odbornú verejnosť, aby sa v najbližších mesiacoch pripojila ku budovaniu vzájomného konsenzu naprieč celým digital odvetvím a pripojila sa ku procesu implementácie a využívania nového systému.
Townsend Feehan, IAB Europe CEO: „Reklama je kritickým zdrojom príjmov pre online služby všetkých druhov a veľkostí, či sú to vydavatelia spravodajských portálov, mobilných aplikácií a iných online médií. Toto je dôležitý krok, ktorý prinúti dôležitých hráčov spojiť sa v odozve na novú legislatívu.“
Pre viac informácií sa registrujte na webe: www.advertisingconsent.eu