Úvod | Tlačové centrum | Tlačové správy | Európsky parlament podporil kontroverzné nariadenie o ochrane súkromia v elektronických komunikáciách – ePrivacy

Európsky parlament podporil kontroverzné nariadenie o ochrane súkromia v elektronických komunikáciách – ePrivacy

parlement-bruxellesBrusel 26. októbra 2017

Európsky parlament svojím hlasovaním na pôde Bruselu schválil tesnou väčšinou kontroverzné nariadenie o ochrane súkromia v elektronických komunikáciách známe tiež pod názvom ePrivacy, čo bude mať za následok viaceré zmeny v oblasti ochrany súkromia v elektronickom prostredí nielen pre fyzické osoby, ale najmä pre celý európsky digitálny biznis. 

Toto nariadenie vo veľkej miere zasiahne do práv vydavateľov, ktorí nebudú môcť ponúkať svoj digitálny obsah výmenou za súhlas so sledovaním a využívaním dát (cookies) užívateľov na zobrazovanie cielenej reklamy v internetovom prostredí. Práve reklama je hlavným zdrojom príjmov veľkých vydavateľov, ktorí tak prostredníctvom mediálneho ekosystému mohli ponúkať svojim návštevníkom obsah svojich stránok ako aj služby zdarma. Posledné prieskumy ukázali, že až 78% Slovákov nie je pripravených platiť za internetový obsah. Naviac takýto prístup je krokom späť, vzhľadom na to, že reklama nebude môcť byť prispôsobená preferenciám užívateľov a stratí tak na svojej efektívnosti.

Ďalšie problémy, ktorým pod novým nariadením budú musieť vydavatelia čeliť budú napríklad získavanie opt-in súhlasov pre zobrazovanie reklamy nie len pre publisherov ale aj pre ďalších hráčov, ktorí využívajú dáta na profilovanie a retargeting. Nastavovanie úrovne súkromia a využitia cookies bude prebiehať už na úrovni prehliadača pre každé zariadenie, ktoré užívateľ využíva.

Čaká nás ešte vyjednávací proces, v ktorom musí Európsky parlament a Rada zaujať svoju pozíciu a následne začať rokovať o konečnom kompromisnom znení tohto nariadenia.

Aj týmto témam sme sa venovali na konferencii IAB Slovakia o GDPR / ePrivacy a ich vplyve na marketingové aktivity, z ktorej v blízkej budúcnosti pripravíme v spolupráci s partnerom konferencie ADMA výstup v podobe odporúčaní a “best practice”.

K téme sa vo svojej tlačovej správe vyjadruje aj IAB Europe.