Brusel, 7. júl 2017
Mobilná display reklama naďalej dominuje s 54%ným podielom vo výške 34 mld. Eur.
IAB Europe, IAB US a IHS Markit zverejnili globálne príjmy z mobilnej reklamy za rok 2016. Čísla ukazujú, že rast mobilnej reklamy pokračuje v zrýchľovaní, v roku 2016 príjmy z nej stúpli o 60,5% na 63 mld. Eur v porovnaní s príjmami z roku 2015, kedy dosiahli výšku 39 mld. Eur. Rast príjmov spôsobil celosvetovo rozšírený “mobile–first” užívateľský prístup a zlepšujúce sa marketingové technológie.
Mobilná display reklama svojím vzrastom o 64,3% pokračuje v podnecovaní ďalších investícií, zatiaľ čo mobilná search reklama za ňou len slabo zaostáva na úrovni rastu o 61,1%. Mobilný „messaging” vzrástol o 11,2%, užívatelia pokračujú v migrácii zo služieb poskytovaných operátormi na platformy na báze aplikácií (mobilné chatovacie aplikácie).
V roku 2016, display reklama zvýšila svoj podiel na všetkých mobilných výdajoch (54% podiel na úrovni 34 mld. Eur) a search reklama sa podielala na výdajoch vo výške 42,8% (27 mld. Eur). Podiel messaging pokračuje v poklese na úrovni 3,1% (1,9 mld. Eur).
Podiel jednotlivých regiónov na celosvetových príjmoch z mobilnej reklamy (63 mil. Eur) v roku 2016:
Tlačová správa IAB Europe v angličtine:
Global Mobile Advertising revenues tops €63 billion ($83 billion) in 2016