Úvod | Tlačové centrum | Tlačové správy | Celosvetové príjmy z mobilnej reklamy vzrástli v roku 2016 na 63 mld. Eur

Celosvetové príjmy z mobilnej reklamy vzrástli v roku 2016 na 63 mld. Eur

Brusel, 7. júl  2017

Mobilná display reklama naďalej dominuje  s 54%ným podielom vo výške 34 mld. Eur.

IAB Europe, IAB US a IHS Markit zverejnili  globálne príjmy z mobilnej reklamy za rok 2016. Čísla ukazujú, že rast mobilnej reklamy pokračuje v zrýchľovaní, v roku 2016 príjmy z nej stúpli o 60,5% na 63 mld. Eur v porovnaní s príjmami z roku 2015, kedy dosiahli výšku 39 mld. Eur. Rast príjmov spôsobil celosvetovo rozšírený “mobile–first” užívateľský prístup a zlepšujúce sa marketingové technológie.

Mobilná display reklama svojím vzrastom o 64,3% pokračuje v podnecovaní ďalších investícií, zatiaľ čo mobilná search reklama za ňou len slabo zaostáva na úrovni rastu o 61,1%. Mobilný „messaging” vzrástol o 11,2%, užívatelia pokračujú v  migrácii zo služieb poskytovaných operátormi  na platformy na báze aplikácií (mobilné chatovacie aplikácie).

V roku 2016, display reklama zvýšila svoj podiel na všetkých mobilných  výdajoch (54% podiel na úrovni 34 mld. Eur) a search reklama sa podielala na výdajoch vo výške 42,8% (27 mld. Eur). Podiel messaging pokračuje v poklese na úrovni 3,1% (1,9 mld. Eur).

Podiel jednotlivých regiónov na celosvetových príjmoch z mobilnej reklamy (63 mil. Eur) v roku 2016:

  • Severná Amerika: 46% (€29 mld)
  • Ázia – Pacifik: 33% (€21 mld)
  • Európa: 19% (€12 mld)
  • Stredný Východ & Afrika: 0.8% (€0,5 mld)
  • Latinská Amerika: 0.7% (€0,4 mld)


Tlačová správa IAB Europe v angličtine:
Global Mobile Advertising revenues tops €63 billion ($83 billion) in 2016