Úvod / Tlačové centrum / IAB v médiách / Ako správne vyhodnotiť cieľ marketingovej komunikácie v prípade online display reklamy?

Ako správne vyhodnotiť cieľ marketingovej komunikácie v prípade online display reklamy?

Na túto otázku odpovedá prieskum Brand Lift.

Dobre naplánovaná display reklama nás častokrát ovplyvní, pretože vidíme nový produkt, benefit, akciovú ponuku, na ktorú zareagujeme okamžite klikom na banner. Alebo čo je pravdepodobnejšie, že sa nám reklama na daný produkt dostane do podvedomia. Následne na základe display reklamy tieto produkty či služby vyhľadávame prostredníctvom vyhľadávačov, alebo sa nám  tieto produkty vybavia až pri samotnom kontakte s nimi, teda pri nákupe v kamennom obchode či online obchode.

Medzi základné spôsoby vyhodnocovania display reklamy patrí sledovanie viacerých parametrov. Patrí tu napríklad kvalita zobrazenia reklamy, prekliku, kvalita návštevy na webe, prípadne online nákup. Okamžite máme k dispozícií  namerané parametre ako počet zobrazení/videní, CPT, Frekvencia, CPV, dopozeranosť, CPC, CTR, návštevy, bounce rate, avg. time spent on website, konverzie… a veľa ďalších. Následne sa zosumarizuje hodnotenie všetkých nameraných parametrov display reklamy, ktorým rozumie zvyčajne iba online špecialista na marketingovom oddelení.

Čo však zaujíma brand managera, marketingového riaditeľa alebo majiteľa značky?

Okrem základných nameraných parametrov každého marketéra zaujíma, či display reklamná kampaň mala vplyv aj na zvýšenie znalosti značky, čo znamená, že ľudia po kampani našu značku viac poznajú a teda vytvárajú si k nej vzťah. To sú veľmi dôležité faktory, ktoré ovplyvňujú spotrebiteľské správanie. Hovoríme o brand awareness – znalosti značky v našej cieľovej skupine ako primárnom cieli display komunikácie. Ľudia si našu značku nebudú kupovať, ani ju nebudú vyhľadávať, pokiaľ ju nebudú poznať.

Ako dokážeme zmerať účinok display reklamy, ktorej cieľom bolo zvýšiť znalosť značky, vybudovať si ku značke vzťah?

Zmerať účinok display reklamy vieme pomocou výskumu Brand Lift. V IAB Slovakia sme sa rozhodli hľadať odpoveď na túto otázku spolu s devätnástimi značkami a priniesť ľudom z marketingu empirický dôkaz o tom ako funguje display reklama na slovenskom trhu. Ako dopadol najväčší slovenský výskum online display reklamy zameraný na znalosť značky?

Tento obsah vám prináša Research skupina IAB Slovakia, pod ktorej vedením bol výskum realizovaný.

Autor: Miroslav Pagáč, Digital Director, Zenith Slovakia

Článok  vyšiel na portáli Strategie.sk 28. februára 2020.