Úvod / Tlačové centrum / Novinky / Vydavatelia naliehajú na Európsku komisiu, aby v pripravovanej úprave ePrivacy direktívy zohľadnila dôležité postavenie digitálnej reklamy

Vydavatelia naliehajú na Európsku komisiu, aby v pripravovanej úprave ePrivacy direktívy zohľadnila dôležité postavenie digitálnej reklamy

Brusel, 23. novembra 2016

Nezávislosť médií je horúcou témou v celej Európe i vo svete. Európski vydavatelia sa v týchto dňoch obrátili na komisiu Jeana–Claude Junkera, aby sa ubezpečili, že novopripravované ePrivacy  nariadenie z dielne Európskej komisie ich nepripraví o podstatnú časť príjmov pri nadchádzajúcom náročnom procese transformácie v digital odvetví. Vydavatelia sú znepokojení súčasným stavom  ePrivacy direktívy (známej tiež ako “Cookie Directive”, nariadenie č. 2002/58/EC), obávajú sa, že toto nariadenie môže viesť k novým obmedzeniam v oblasti zobrazovania reklamy na základe nízko rizikových dát (prevažne záujmov užívateľov), vrátane pravidiel, ktoré ich v konečnom dôsledku prinútia poskytovať autorský obsah zadarmo.

screen-shot-2016-11-22-at-6-07-10-pmViac ako 90 európskych publisherov  združených pod hlavičkou jednotlivých  európskych národných IAB (vrátane IAB Slovakia), IAB Europe a popredné európske vydavateľské asociácie EPC (European Publishers Council), NME (News Media Europe), EMMA (European Magazine Media Association) a ENPA (European Newspaper Publishers’ Association) sa spoločne podpísali pod list adresovaný viceprezidentovi Európskej komisie Andrusovi Ansipovi a komisárovi Güntherovi Oettingerovi, aby zdôraznili svoje obavy.

V liste vyzývajú Európsku komisiu, aby zohľadnila a uznala kľúčovú rolu online reklamy zobrazovanej na základe záujmov užívateľov pri financovaní online médií. Pluralita médií, a v konečnom dôsledku i fungujúce demokracie, sú závislé od toho, či médiá majú možnosť mať diverzifikovaný zdroj príjmov. A ten musí zahŕňať aj reklamu.

“Európske digitálne médiá a služby závisia v obrovskej miere na online reklame založenej na dátach,” povedala Townsend Feehan, CEO IAB Europe “76% všetkých príjmov online médií a viac ako 50% príjmov mobilných aplikácií pochádza práve z tejto reklamy. [1] Naviac, reklama cielená podľa záujmov a ďalších užívateľských dát zvyšuje hodnotu a efektivitu online reklamy v priemere o viac ako 200%.” [2] 

“Internet, ako ho poznáme, je financovaný reklamou. Reklama umožňuje miliónom užívateľom po celom svete prístup ku správam, informáciám, vzdelaniu, zábave a ďalším online službám zadarmo alebo za naozaj nízku cenu. Užívatelia internetu si zvykli a očakávajú, že kvalitný online obsah je im dostupný bez akýchkoľvek nákladov, bez platenia. Nový nástroj v podobe ePrivacy nesmie preto požadovať ustanovenie založené na registrácii užívateľa a predplatnom modeli financovania médií a musí byť absolútne jasné, že online služby  a vydavatelia budú mať naďalej plnú kontrolu nad podmienkami, za ktorých užívatelia majú prístup k ich ponukám, vrátane podmienky, že údaje o užívateľovi sú legálne spracované pre účely zobrazovania reklamy na základe záujmov a to v plnom súlade so zákonmi na ochranu osobných údajov.”

Celý list adresovaný predstaviteľom EK:
European publishers urge European Commission to recognise importance of digital advertising in review of the ePrivacy Directive