Slovenskí influenceri a označovanie reklám: Výsledky monitoringu za 3. kvartál 2025

Influenceri označili tri štvrtiny svojich reklám. Monitoring 3. kvartálu prináša povzbudové výsledky.

Monitoring označovania reklamných spoluprác influencerov za 3. kvartál 2025 ukazuje, že slovenská scéna sa stáva čoraz transparentnejšou.

Analýza sa uskutočnila na vzorke 69 influencerov a tvorcov obsahu: TOP 32 profilov podľa Forbes 2025 a signatári Kódexu influencer marketingu (KIM).
Tvorcovia, ktorí za uplynulý kvartál zverejnili menej ako šesť príspevkov, boli z monitoringu vylúčení. Zoznam zapojených profilov nájdete na konci článku.

O monitoringu

Za obdobie júl – september 2025 bolo prekontrolovaných 2751 príspevkov na platforme Instagram (hlavný feed a Reels). Príbehy (Stories) neboli do analýzy zahrnuté.

55 z 69 monitorovaných influencerov bol identifikovaný komerčný obsah – teda platené, barterové alebo partnerské spolupráce.
Pri týchto príspevkoch sa následne hodnotilo, či sú zreteľne označené ako reklama.

Kľúčové zistenia

  • Priemerná (vážená) označenosť komerčných spoluprác: 74,4 %
  • Počet influencerov, ktorí označili všetky spolupráce (100 %): 25 z 55
  • Počet influencerov, ktorí neoznačili žiadnu spoluprácu: 7 z 55
  • Medián označenosti: 83 %
  • Označili aspoň polovicu spoluprác: 39 z 55

Z týchto výsledkov vyplýva, že väčšina slovenských influencerov pristupuje k označovaniu reklám zodpovedne. Napriek tomu sa stále nájdu profily, ktoré neoznačujú žiadne komerčné spolupráce, čo znižuje dôveru publika aj férovosť trhu.

O Kódexe

Kódex influencer marketingu (KIM) je samoregulačný nástroj na Slovensku, ktorý je v platnosti od septembra 2022.
Za jeho vznikom stoja IAB Slovakia a ADMA s cieľom zabezpečiť férové a transparentné prostredie v influencer marketingu.Aktuálne je pod Kódexom podpísaných 96 signatárov z radov influencerov, agentúr a zadávateľov reklamy.
Pridať sa môže každý tvorca alebo subjekt, ktorý chce potvrdiť svoju profesionalitu a transparentný prístup ku komerčnému obsahu.

Staň sa signatárom Kódexu

V prípade, že je na sociálnych sieťach identifikovaný nedostatočne alebo vôbec neoznačený komerčný obsah, môže každý účastník trhu podať podnet na preverenie.
Ten následne posudzuje Komisia Kódexu s cieľom nie trestať, ale vysvetľovať a edukovať, aby sa zlepšovala transparentnosť celého odvetvia.

Podať podnet

Zoznam profilov, ktoré boli zahrnuté do monitoringu:

Sestra Lamiya – Lamiya Jalilová, Liberty Blake Simon, Blue Grandma, Chuť žiť, Mladí proti fašizmu, Čierne diery, Martina Kavalírová, Katarína Koščová, Zmudri_g, AI_ktivista, Ekonómia ľudskou rečou, Vedecké okienko, Mozgová atletika, Skúmavka, Dejepis inak, Financopedia, Boris Bajer, Detská doktorka, Moderná psychológia, Jany Landl, Zápisník zubárky, Pneumológ pre ľudí, Dominika Krčmáriková, Andy Štěch, Farma pod Poľanou, Ema Müller, Fero Joke, Čoje, Yaksha, Natália Pažická, Hello Klaudi, Zuzana Vačková, Blogerkaforlife, Travelista, Pan Tymian, tati_andreevna, Babsyheriban, barborabakos, biankaworld, brano_fitness_trener, Dajana Varga Rodriguez, denisalipovska, DeDe Vyšnovská, dihager, dstaraofficial, philippolak, Igorstana, bratislava_, Katarína Očovanová, klaudi_rimka, klaudipoloncova, Kristína Tormová, ladyzika.jpg, lilka.mackanic, luccianka, samuelchlpek, martinabrejova, menameselassie, michaela.budacova, milan_bezmapy, makeup__by__mon, simonpavliscak, pediatricka_denjas, peknepapkaj, sweetladylollipop, Saja Frey, doubletrouble.sk, iam.silvr, zmackova0

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy