Výdavky do internetovej
reklamy v Európe 2024
Podľa aktuálnej štúdie výdavkov do online reklamy AdEx Benchmark 2024 z dielne združenia IAB Europe digitálny reklamný trh v Európe vzrástol o 16% a dosiahol hodnotu 118,9 mld Eur.

Tohtoročné, vydanie obsahuje dáta z 30 národných trhov, pričom po prvýkrát zahŕňa aj Portugalsko. Výsledkom je prehľad o celkových investíciách do digitálnej reklamy v európskom regióne. IAB Europe prináša túto správu už
devätnásty rok.
Novinkou v tomto ročníku je tiež vôbec prvý komplexný prehľad o kategórii Retail Media, ktorá si v digitálnom prostredí buduje čoraz významnejšiu pozíciu.
118,9 mld.€
Výdavky do digitálnej reklamy v Európe
v roku 2024
v roku 2024
Hlavné zistenia:
- Najsilnejší rast trhu od roku 2011, s výnimkou výnimočného skoku po pandémii v roku 2021.
- Sociálne médiá zaznamenali rast o 23,9 %, najmä vďaka videu, ktoré tvorí 56 % celkových reklamných výdavkov v tomto kanáli.
- Video reklama bola hlavným motorom rastu v oblasti display formátov – medziročne vzrástla o 24,5 %, a to najmä vďaka formátom pre Connected TV (SVOD a BVOD). Video už tvorí viac ako 50 % display reklamy v deviatich krajinách.
- Retail Media si upevňuje svoju pozíciu – s rastom 22,2 % sa z neho stáva strategicky významný kanál v digitálnom marketingovom mixe.
- Programmatic reklama sa po predchádzajúcom oslabení opäť zotavila a zaznamenala 18,4 % rast.
- Digitál dominuje reklamnému mixu: Až 67,2 % všetkých reklamných výdavkov v Európe smeruje do digitálnych kanálov.
- 21 z 30 analyzovaných trhov zaznamenalo dvojciferný medziročný rast.
- Veľká Británia si udržalo pozíciu lídra s výdavkami blížiacimi sa k 42 miliardám eur, čo odráža vyspelosť a stabilitu tamojšieho digitálneho ekosystému.
- Výrazný rast v rozvíjajúcich sa trhoch, ako Ukrajina (27,2 %) a Srbsko (24,8 %), potvrdzuje ich rastúci význam v rámci európskeho reklamného ekosystému.
“We entered 2024 with a forecast of 10% growth. A figure that felt optimistic given the lingering macroeconomic uncertainty at the time. Yet, the European digital advertising market exceeded these expectations, growing by 16% in constant currency terms and crossing the €100 billion milestone to reach €118.9 billion for the first time. Even using current exchange rates, the market grew by 14.9%. This performance underlines the resilience and adaptability of digital advertising, as well as its critical role within the broader advertising mix across Europe.” Daniel KnappChief Economist, IAB Europe

Na stiahnutie:
Prečítajte si oficiálna tlačová správa IAB Europe: