Aprílové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku

Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za apríl 2025.

Pocuvanost podcastov apríl 2025

Na prvú priečku sa vracia denný spravodajský podcast Dobré ráno (Petit Press)

Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v marci cez 10,9 mil. miliónov vypočutí. Oproti marcu ide o 14%-ný pokles . Celkovo bolo v apríli zmonitorovaných 96 slovenských podcastov od významných vydavateľov, členov združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia.

Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group a ZAPO.

  • Na prvé miesto sa po mesačnej prestávke vrátil podcast Dobré ráno (Petit Press) s 1,48 mil. vypočutí
  • Druhé miesto patrí komédii Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media)
  • Na tretie miesto klesol podcast Braňo Závodský Naživo (Bauer Media)
  • Štvrtý je aj tento mesiac podcast V redakcii (N Press)
  • Do prvej päťky sa po dlhšej prestávke dostal podcast z kategórie krimi, konkrétne Kriminálne spisy (Bauer Media)

Prvá päťka podcastov v 04/25 podľa celkovej počúvanosti:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 479 713+1
2.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia1 082 314+1
3.Bauer MediaRádio Expres Braňo Závodský naživoSprávy1 051 136-2
4.N PressDenník N V redakciiSprávy610 625bez zmeny
5.Bauer MediaRádio ExpresKriminálne spisyKrimi498 520+10

*Vysvetlivky k zmene poriadia: V mesiaci apríl je podcast Braňo Závodský naživo na 3 . mieste. V marci bol na 1. mieste, čiže v tabuľke – 2 miesta.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 04/25 v kategórii SPRÁVY :

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 479 713+1
2.Bauer MediaRádio ExpresBraňo Závodský naživoSprávy1 051 136-1
3.N PressDenník NV redakciiSprávy610 625bez zmeny
4.N PressDenník N NewsfilterSprávy462 872bez zmeny
5.N PressDenník N EkonomikaSprávy335 890+2

V rámci kategórie Správy ostávajú prvé 4 miesta bez výraznejších zmien. Na piate mieste sa dostala skupina ekonomických podcastov Denníka N, pod ktoré patrí Ekonomický newsfilter, eNkonomika a Zelený newsfilter.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 04/25 v kategórii KOMÉDIA:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Ringier Slovakia MediaAktuality.skŤažký týždeňKomédia1 082 314bez zmeny
2.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia384 509bez zmeny
3.RADIO GROUPFun rádioAdela a SajfaKomédia312 267bez zmeny
4.RADIO GROUPFun rádioSajfa šouKomédia289 069bez zmeny
5.Bauer MediaEurópa 2Bekimovo Horúce kresloKomédia144 616bez zmeny

V rámci kategórie Komédia ostávajú všetky pozície rebríčka nezmenené. Na prvom mieste stále dominuje podcast Ťažký týždeň (Ringier Slovakia), prvú pozíciu si drží od októbra 2024.

krimi kategórii vedú Kriminálne spisy. Z historických podcastov vedie Tak bolo. Z kategórie medicína a fitness vedie podcast Doktor má Filipa. Kategórii spoločnosť a kultúra dominuje Ľudskosť a z kategórie obchod vedie Index, oba podcasty patria pod vydavateľstvo Petit Press.

V 70% podcastov sa predáva reklama na priamo, čiže objednávkami mediálnych a digitálnych agentúr. Programmaticky sa dá nakúpiť reklama v 30% podcastov. Ide len o podcasty z vydavateľstva Bauer Media Slovakia.

Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.

Na stiahnutie:

Kalkulačka podcastov pre vydavateľov

Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom. 

Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.

Kde najbližšie môžete počuť o podcastoch?

  • – Vyhlasovanie výsledkov súťaže Podcast roka 2025 – v stredu 4. júna na Pontone v Bratislave
  • – Online konferencia Connected RULEZZ – 11. jún 2025. O digitálnom audiu a audio reklame budú hovoriť Lenka Čamborová z Bauer Media a Zuzana Čubrík z Digiline.

Audio digitálna reklama na Slovensku a v Európe

Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.

V roku 2024 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 3,2 milióna Eur a tento formát zaznamenal medziročný nárast 37%.

V rámci európskeho trhu audio reklamné formáty pokračovali v raste, v roku 2024 o 18,3 %, pričom prvý krát presiahli výdavky tejto formy reklamy hodnotu 1 mld Eur.

1,2 MIL
poslucháčov na Slovensku
týždenne počúva podcasty

Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku

V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia. 

Pre koho sú určené výsledky?

Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.

“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Zuzana Čubrík Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?

Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.

Aké dáta sú dostupné?

Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.

  1. Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja. 
  2. Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.

Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.

Do reportingu sa môžu zapojiť len členovia IAB Slovakia. Rozvíjajte spolu s nami svet internetovej reklamy a podcastov. Je nás už 65 členov z radov vydavateľov, agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy.  Pridajte sa k nám a získavajte dáta.

Prečo byť členom IAB

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy