Novembrové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku
Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za november 2025.

V novembri slovenským podcastom opäť dominoval Ťažký týždeň
Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v novembri 2025 spolu 12,6 milióna vypočutí, čo predstavuje mierny pokles oproti októbru, keď bolo zaznamenaných takmer 13 miliónov prehratí. Medzimesačne tak ide o zníženie počúvanosti o približne 3 %.
V novembri bolo zmonitorovaných 110 slovenských podcastov od významných vydavateľov, ktorí sú členmi združenia IAB Slovakia. Monitorovanie aktuálne pokrýva podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group a ZAPO.
Na čele rebríčka najpočúvanejších podcastov zostáva politicko-satirický formát Ťažký týždeň z produkcie Ringier Slovakia Media, ktorý dosiahol 1 945 168 vypočutí. Druhú priečku si drží spravodajský ranný podcast Dobré ráno (Petit Press) s 1 310 194 vypočutiami.
Tretie miesto obsadil podcast V redakcii od N Pressu, ktorý zaznamenal 882 314 prehratí.
Na štvrtom mieste skončil rozhovorový podcast Braňo Závodský naživo (Bauer Media Slovakia) s počúvanosťou 688 429. Prvú päťku uzatvára satirický podcast Piatoček (Petit Press), ktorý dosiahol 678 024 vypočutí.
Prvá päťka podcastov v 11/25 podľa celkovej počúvanosti:
| Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Ťažký týždeň | Komédia | 1 945 168 | bez zmeny |
| 2. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 310 194 | bez zmeny |
| 3. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 882 314 | bez zmeny |
| 4. | BAUER MEDIA Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 688 429 | +1 |
| 5. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 678 024 | -1 |
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 11/25 v kategórii SPRÁVY:
| Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 310 194 | bez zmeny |
| 2. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 882 314 | bez zmeny |
| 3. | BAUER MEDIA Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 688 429 | bez zmeny |
| 4. | N Press | Denník N | Newsfilter | Správy | 628 205 | bez zmeny |
| 5. | N Press | Denník N | Ekonomika pack | Správy | 345 727 | bez zmeny |
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 11/25 v kategórii KOMÉDIA:
| Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Ťažký týždeň | Komédia | 1 945 168 | bez zmeny |
| 2. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 678 024 | bez zmeny |
| 3. | Radio Group | Fun rádio | Adela a Sajfa | Komédia | 335 561 | bez zmeny |
| 4. | ZAPO | ZAPO | jauuu, PS: to bolelo | Komédia | 267 563 | bez zmeny |
| 5. | RADIO GROUP | Fun rádio | Sajfa šou | Komédia | 191 548 | bez zmeny |
Prehľad víťazov ostatných kategórií
KRIMI: Vraždené psyché (ZAPO)
HISTÓRIA: Tak bolo (ZAPO)
ZDRAVIE A FITNESS: Doktor má Filipa (ZAPO)
SPOLOČNOSŤ A KULTÚRA: Ľudskosť (Petit Press)
ŠPORT: VAR (ZAPO)
DETI A RODINA: Mater Amatér (ZAPO)
OBCHOD: Disinfo report (Petit Press)
Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.
Hľadáš nové informácie o podcastovej reklame a trhu?
Pre klienta Heineken Slovensko zrealizovala Kittler media kampaň Zlatý Bažant Mini Radler v podcastoch skupiny ZAPO. Ako dopadla táto kampaň? Odpovede nájdeš v štúdii.
Pozri si prezentáciu od Zuzany Čubrík, ktorú si mohol vidieť na Connected Rulezz, 11.6.2025.
Na stiahnutie:
Kalkulačka podcastov pre vydavateľov
Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom.
Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.
Audio digitálna reklama na Slovensku a v Európe
Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.
V roku 2024 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 3,2 milióna Eur a tento formát zaznamenal medziročný nárast 37%.
V rámci európskeho trhu audio reklamné formáty pokračovali v raste, v roku 2024 o 18,3 %, pričom prvý krát presiahli výdavky tejto formy reklamy hodnotu 1 mld Eur.
týždenne počúva podcasty
Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku
V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia.
Pre koho sú určené výsledky?
Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.
“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?
Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.
Aké dáta sú dostupné?
Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.
- Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja.
- Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.
Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.
