Júlové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku
Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za júl 2025.

Podcast Dobré ráno skončil aj v júli na prvom mieste v celkovom rebríčku počúvanosti
Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v júli cez 9,3 mil. miliónov vypočutí, čo predstavuje v medzimesačnom porovnaní výraznejší pokles o 17,7%. Tento pokles bol spôsobený jednak nižším počtom vydaní častí seriálov a epizód monitorovaných podcastov v daný mesiac. Pravdepodobne sa pod nižšiu počúvanosť podpísalo aj dovolenkové obdobie, kedy sa ľudia vypínajú na nejaký čas od spravodajského či iného obsahu.
Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group a ZAPO.
Celkovo bolo v júli zmonitorovaných 99 slovenských podcastov od významných vydavateľov, členov združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.
V prvej päťke podľa celkovej počúvanosti sa v prvej trojke nič nezmenilo. Svoje pozície si udržali podcasty Dobré ráno (Petit Press), ktoré je stále najpočúvanejším podcastom na Slovensku, Ťažký týždeň (Ringier Media Slovakia – RMS) a V redakcii (N Press). Na štvrtom mieste skončilo Vražedné psyché, ktoré si polepšilo o dve priečky oproti júnu. Na piatom mieste skončil Piatoček (Petit Press), ktorý si naopak o jednu priečku pohoršil.
Prvá päťka podcastov v 07/25 podľa celkovej počúvanosti:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 359 459 | bez zmeny |
2. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Ťažký týždeň | Komédia | 703 706 | bez zmeny |
3. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 695 223 | bez zmeny |
4. | Zapo | Zapo | Vražedné psyché | Krimi | 551 226 | +2 |
5. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 500 174 | -1 |
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 07/25 v kategórii SPRÁVY :
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 359 459 | bez zmeny |
2. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 695 223 | bez zmeny |
3. | N Press | Denník N | Newsfilter | Správy | 413 175 | +1 |
4. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | NAHLAS I aktuality.sk | Správy | 372 773 | +1 |
5. | N Press | Denník N | Ekonomika pack | Správy | 320 961 | +1 |
Svoju pozíciu si v rámci tejto kategórie udržali podcasty Dobré ráno a V redakcii. Na treťom mieste skončil Newsfilter (N Press), štvrtý bol podcast Nahlas (Ringier Media Slovakia), a na piatom mieste skončil Ekonomický newsfilter (N Press).
Z prvej päťky vypadol v júli Braňo Závodský naživo, na čo mal vplyv najmä oveľa nižší počet vypublikovaných epizód.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 07/25 v kategórii KOMÉDIA:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ringier Slovakia Media | Aktuality.sk | Ťažký týždeň | Komédia | 703 706 | bez zmeny |
2. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 500 174 | bez zmeny |
3. | RADIO GROUP | Fun rádio | Adela a Sajfa | Komédia | 322 035 | +1 |
4. | RADIO GROUP | Fun rádio | Sajfa šou | Komédia | 260 724 | -1 |
5. | ZAPO | ZAPO | jauuu, PS: to bolelo | Komédia | 214 930 | bez zmeny |
V rámci kategórie Komédia došlo k výmene pozícií na treťom a štvrtom mieste podcastov z dielne Radio Group. Tretí v júni skončil podcast Adela a Sajfa a štvrtý podcast Sajfa šou.
Z krimi kategórie v júli skončil prvý podcast Vraždené psyché. Z historických podcastov bol prvý podcast Dejiny (Petit Press). Z kategórie zdravie a fitness vedia dlhodobo podcast ZAPO Doktor má Filipa. Kategórii spoločnosť a kultúra dominuje Ľudskosť od Petit Press. Z kategórie obchod vedie Index (Petit Press).
V 70% podcastov sa predáva reklama na priamo, čiže objednávkami mediálnych a digitálnych agentúr. Programmaticky sa dá nakúpiť reklama len v 30%, čo predstavuje v absolútnej hodnote 26 podcastov. Ide len o podcasty z vydavateľstva Bauer Media Slovakia.
Ktoré podcasty boli najpočúvanejšie počas roka?
Pozreli sme na to, ktoré podcasty dominovali za posledný rok v slovenskom podcastovom éteri. Zmapovali sme obdobie od júla 2024 po jún 2025.
Prvá pätnástka podcastov podľa priemerného mesačného počtu prehratí za 07/2024 – 06/2025:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | priemerný počet prehratí / mesiac |
---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 571 605 |
2. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Ťažký týždeň | Komédia | 1 101 380 |
3. | Bauer Media Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 816 840 |
4. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 773 555 |
5. | Zapo | Zapo | Vražedné psyché | Krimi | 526 641 |
6. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 522 434 |
7. | N Press | Denník N | Newsfilter | Správy | 488 385 |
8. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | NAHLAS | Správy | 373 172 |
9. | Bauer Media Slovakia | Rádio Expres | Kriminálne spisy | Krimi | 349 096 |
10. | N Press | Denník N | Ekonomika: Ekonomický newsfilter, eNkonomika a Zelený newsfilter | Správy | 309 581 |
11. | Radio Group | Fun rádio | Sajfa šou | Komédia | 289 634 |
12. | Radio Group | Fun rádio | Adela a Sajfa | Komédia | 289 094 |
13. | Petit Press | Denník SME | Aréna s Janou Krescanko Dibákovou | Správy | 287 966 |
14. | Bauer Media Slovakia | Rádio Expres | Nezhasínaj! | Beletria | 247 003 |
15. | Petit Press | Denník SME | Ranný brifing a iné | Správy | 240 247 |
Najviac podcastov umiestnených v prvej pätnástke mal Petit Press (4). Po ňom nasleduje Bauer Media Slovakia (3). V rámci kategórií dominujú Správy (8 podcastov), nasledujú Komédia (4 podcasty) a Krimi (2).
Najsilnejšími mesiacmi čo do celkovej počúvanosti prvej 15tky monitorovaných podcastov boli mesiace: marec, január a október.

Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.
Na stiahnutie:
Kalkulačka podcastov pre vydavateľov
Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom.
Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.
Hľadáš nové informácie o podcastovej reklame a trhu?
- Pozri si prezentáciu od Zuzany Čubrík, ktorú si mohol vidieť na Connected Rulezz, 11.6.2025.
Ktoré podcasty uspeli v súťaži Orange Podcast roka 2025?

Profit – Money Talk (Milan Dubec)
Pokrok – Vedátor (Petit Press)
Rozhľad – Braňo Závodský naživo (BAUER MEDIA Slovakia)
Ľudia – Ľudskosť (Petit Press)
Prameň – Sexuálna výchova
Impulz – EisKing F1 (Števo Eisele a Jozef Král)
Ateliér – Trochu inak s Adelou
Vypínač – Piatoček (Petit Press)
Zo života – Digitálni rodičia (Zapo)
Story – Vražedné psyché (Zapo)
Ucho – Bárdy & Káčer (Peter Bárdy a Rastislav Káčer)
Klapka – Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media)
Výhercom gratulujeme. Tu si môžeš pozrieť všetkých ocenených. Aj tento rok bolo združenie IAB Slovakia pri tom ako priateľ podujatia. S radosťou sme odovzdali cenu v kategórii Story, tvorcom podcastu Vražedné psyché. Ďakujeme Dávidovi Tvrdoňovi a Adriane Opath za spoluprácu a príležitosť.
Audio digitálna reklama na Slovensku a v Európe
Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.
V roku 2024 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 3,2 milióna Eur a tento formát zaznamenal medziročný nárast 37%.
V rámci európskeho trhu audio reklamné formáty pokračovali v raste, v roku 2024 o 18,3 %, pričom prvý krát presiahli výdavky tejto formy reklamy hodnotu 1 mld Eur.
týždenne počúva podcasty
Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku
V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia.
Pre koho sú určené výsledky?
Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.
“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?
Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.
Aké dáta sú dostupné?
Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.
- Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja.
- Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.
Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.