Júlové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku

Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za júl 2025.

Podcast Dobré ráno skončil aj v júli na prvom mieste v celkovom rebríčku počúvanosti

Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v júli cez 9,3 mil. miliónov vypočutí, čo predstavuje v medzimesačnom porovnaní výraznejší pokles o 17,7%. Tento pokles bol spôsobený jednak nižším počtom vydaní častí seriálov a epizód monitorovaných podcastov v daný mesiac. Pravdepodobne sa pod nižšiu počúvanosť podpísalo aj dovolenkové obdobie, kedy sa ľudia vypínajú na nejaký čas od spravodajského či iného obsahu.

Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group a ZAPO.

Celkovo bolo v júli zmonitorovaných 99 slovenských podcastov od významných vydavateľov, členov združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.

V prvej päťke podľa celkovej počúvanosti sa v prvej trojke nič nezmenilo. Svoje pozície si udržali podcasty Dobré ráno (Petit Press), ktoré je stále najpočúvanejším podcastom na Slovensku, Ťažký týždeň (Ringier Media Slovakia – RMS) a V redakcii (N Press). Na štvrtom mieste skončilo Vražedné psyché, ktoré si polepšilo o dve priečky oproti júnu. Na piatom mieste skončil Piatoček (Petit Press), ktorý si naopak o jednu priečku pohoršil.

Prvá päťka podcastov v 07/25 podľa celkovej počúvanosti:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 359 459bez zmeny
2.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia703 706bez zmeny
3.N PressDenník NV redakciiSprávy695 223bez zmeny
4.ZapoZapoVražedné psychéKrimi551 226+2
5.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia500 174-1
*Vysvetlivky k zmene poriadia jún vs júl príklad: v mesiaci júl je podcast Vražedné psyché v celkovom rebríčku na 4.mieste. V mesiaci jún bol na (+2 miesta) čiže na 6-tom mieste.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 07/25 v kategórii SPRÁVY :

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 359 459bez zmeny
2.N PressDenník NV redakciiSprávy695 223bez zmeny
3.N PressDenník N NewsfilterSprávy413 175+1
4.Ringier Slovakia MediaAktuality  NAHLAS I aktuality.skSprávy372 773+1
5.N PressDenník N Ekonomika packSprávy320 961+1

Svoju pozíciu si v rámci tejto kategórie udržali podcasty Dobré ráno a V redakcii. Na treťom mieste skončil Newsfilter (N Press), štvrtý bol podcast Nahlas (Ringier Media Slovakia), a na piatom mieste skončil Ekonomický newsfilter (N Press).

Z prvej päťky vypadol v júli Braňo Závodský naživo, na čo mal vplyv najmä oveľa nižší počet vypublikovaných epizód.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 07/25 v kategórii KOMÉDIA:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Ringier Slovakia MediaAktuality.skŤažký týždeňKomédia703 706bez zmeny
2.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia500 174bez zmeny
3.RADIO GROUPFun rádioAdela a SajfaKomédia322 035+1
4.RADIO GROUPFun rádioSajfa šouKomédia260 724-1
5.ZAPOZAPOjauuu, PS: to boleloKomédia214 930bez zmeny

V rámci kategórie Komédia došlo k výmene pozícií na treťom a štvrtom mieste podcastov z dielne Radio Group. Tretí v júni skončil podcast Adela a Sajfa a štvrtý podcast Sajfa šou.

Z krimi kategórie v júli skončil prvý podcast Vraždené psyché. Z historických podcastov bol prvý podcast Dejiny (Petit Press). Z kategórie zdravie a fitness vedia dlhodobo podcast ZAPO Doktor má Filipa. Kategórii spoločnosť a kultúra dominuje Ľudskosť od Petit Press. Z kategórie obchod vedie Index (Petit Press).

V 70% podcastov sa predáva reklama na priamo, čiže objednávkami mediálnych a digitálnych agentúr. Programmaticky sa dá nakúpiť reklama len v 30%, čo predstavuje v absolútnej hodnote 26 podcastov. Ide len o podcasty z vydavateľstva Bauer Media Slovakia.

Ktoré podcasty boli najpočúvanejšie počas roka?

Pozreli sme na to, ktoré podcasty dominovali za posledný rok v slovenskom podcastovom éteri. Zmapovali sme obdobie od júla 2024 po jún 2025.

Prvá pätnástka podcastov podľa priemerného mesačného počtu prehratí za 07/2024 – 06/2025:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapriemerný počet prehratí
/ mesiac
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 571 605
2.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia1 101 380
3.Bauer Media SlovakiaRádio ExpresBraňo Závodský naživoSprávy816 840
4.N PressDenník NV redakciiSprávy773 555
5.ZapoZapoVražedné psychéKrimi526 641
6.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia522 434
7.N PressDenník NNewsfilterSprávy488 385
8.Ringier Slovakia MediaAktualityNAHLASSprávy373 172
9.Bauer Media SlovakiaRádio ExpresKriminálne spisyKrimi349 096
10.N PressDenník NEkonomika: Ekonomický newsfilter, eNkonomika a Zelený newsfilterSprávy309 581
11.Radio GroupFun rádioSajfa šouKomédia289 634
12.Radio GroupFun rádioAdela a SajfaKomédia289 094
13.Petit PressDenník SMEAréna s Janou Krescanko DibákovouSprávy287 966
14.Bauer Media SlovakiaRádio ExpresNezhasínaj!Beletria247 003
15.Petit PressDenník SMERanný brifing a inéSprávy240 247
Do výpočtu priemeru sa brali aj tie mesiace, kde podcast nevypublikoval epizódu, ale mal vyplnenú počúvanosť napr. starších epizód. Priemer pri niektorých podcastoch je za menej ako 12 mesiacov nakoľko podcast nebol v meraní napr. Sajfa šou od 1.1.2025.

Najviac podcastov umiestnených v prvej pätnástke mal Petit Press (4). Po ňom nasleduje Bauer Media Slovakia (3). V rámci kategórií dominujú Správy (8 podcastov), nasledujú Komédia (4 podcasty) a Krimi (2).

Najsilnejšími mesiacmi čo do celkovej počúvanosti prvej 15tky monitorovaných podcastov boli mesiace: marec, január a október.

Poznámka: do celkového čísla počúvanosti prvej 15tky boli zahrnuté len tie podcasty, ktoré boli merané každý mesiac aby sme mohli mesačné čísla relevantne porovnať. Dokopy ide o súčet počúvanosti 11 top podcastov za merané obdobie 07/2024 – 06/2025.

Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.

Na stiahnutie:

Kalkulačka podcastov pre vydavateľov

Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom. 

Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.

Hľadáš nové informácie o podcastovej reklame a trhu?

  • Pozri si prezentáciu od Zuzany Čubrík, ktorú si mohol vidieť na Connected Rulezz, 11.6.2025.

Ktoré podcasty uspeli v súťaži Orange Podcast roka 2025?

Súťaž Orange Podcast roka 2024

Profit – Money Talk (Milan Dubec)

Pokrok – Vedátor (Petit Press)

Rozhľad – Braňo Závodský naživo (BAUER MEDIA Slovakia)

Ľudia – Ľudskosť (Petit Press)

Prameň – Sexuálna výchova

Impulz – EisKing F1 (Števo Eisele a Jozef Král)

Ateliér – Trochu inak s Adelou

Vypínač – Piatoček (Petit Press)

Zo života – Digitálni rodičia (Zapo)

Story – Vražedné psyché (Zapo)

Ucho – Bárdy & Káčer (Peter Bárdy a Rastislav Káčer)

Klapka – Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media)

Výhercom gratulujeme. Tu si môžeš pozrieť všetkých ocenených. Aj tento rok bolo združenie IAB Slovakia pri tom ako priateľ podujatia. S radosťou sme odovzdali cenu v kategórii Story, tvorcom podcastu Vražedné psyché. Ďakujeme Dávidovi Tvrdoňovi a Adriane Opath za spoluprácu a príležitosť.

Audio digitálna reklama na Slovensku a v Európe

Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.

V roku 2024 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 3,2 milióna Eur a tento formát zaznamenal medziročný nárast 37%.

V rámci európskeho trhu audio reklamné formáty pokračovali v raste, v roku 2024 o 18,3 %, pričom prvý krát presiahli výdavky tejto formy reklamy hodnotu 1 mld Eur.

1,2 MIL
poslucháčov na Slovensku
týždenne počúva podcasty

Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku

V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia. 

Pre koho sú určené výsledky?

Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.

“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Zuzana Čubrík Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?

Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.

Aké dáta sú dostupné?

Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.

  1. Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja. 
  2. Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.

Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.

Do reportingu sa môžu zapojiť len členovia IAB Slovakia. Rozvíjajte spolu s nami svet internetovej reklamy a podcastov. Je nás už 65 členov z radov vydavateľov, agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy.  Pridajte sa k nám a získavajte dáta.

Prečo byť členom IAB

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy