Aktuálna analýza výdavkov do programmatic reklamy v Európe z dielne európskeho združenia pre internetovú reklamu IAB Europe, ktorá hovorí, že programmatické príjmy v 2018 vzrástli o 33%, dosiahli 16,7 mld.€ a viac ako 70% display reklamy a viac ako 50% video reklamy je obchodovanej práve programmaticky.
Každoročná štúdia trhu programmatickej reklamy v Európe založená na výsledkoch niekoľkomesačného prieskumu v 31 európskych krajinách. Kľúčové zistenia:
There is a continued push for a quality and safe advertising environment
Ads.txt is well established amongst publishers but awareness and adoption on the buy-side is low
Talent and skills remain a barrier to investment
Supply chain transparency is still an issue
The number of advertisers with in-house operations for programmatic is now higher than the number that outsource to an agency
Programmatic continues to be a catalyst for delivering brand campaigns at scale
In light of GDPR, stakeholders are looking to use more first party data, private marketplaces and contextual targeting
IAB Slovakia – združenie pre internetovú reklamu je najväčším združením pôsobiacim na slovenskom digitálnom trhu.
Aktuálne má 58 členov, ktorými sú najväčší slovenskí vydavatelia, mediálne agentúry, tech platformy, zadávatelia reklamy a ďalší významní hráči pôsobiaci v oblasti internetovej reklamy. Prevádzkuje jednotný nezávislý auditovaný rebríček návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.