Úvod | Tlačové centrum | Tlačové správy | Víťazom tendra pre výskum návštevnosti slovenského internetového trhu sa stala výskumná agentúra Gemius

Víťazom tendra pre výskum návštevnosti slovenského internetového trhu sa stala výskumná agentúra Gemius

Bratislava, 17. máj 2018

Najväčšie slovenské digitálne združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia oficiálne odsúhlasilo víťaza tendra pre realizáciu výskumu online návštevnosti slovenských webových stránok – AIMmonitor. Realizátorom výskumu bude aj naďalej spoločnosť Gemius Slovakia na minimálne ďalšie trojročné obdobie.

Tender AIMmonitor bol vypísaný združením IAB Slovakia v decembri 2017. Do tendra sa prihlásili štyri výskumné agentúry Gemius Slovakia, Ipsos Slovakia, MEDIAN a nemecká spoločnosť INFOnline, ktoré predložili svoje ponuky na základe zadania tendra. Tender prebehol v dvoch avizovaných kolách a do druhého kola postúpili spoločnosti Gemius Slovakia a Ipsos Slovakia. Ponuky boli posudzované členmi Metodickej komisie.

Marek Jakubovie, predseda Metodickej komisie: „Spoločnosť Gemius potvrdila v tomto tendri svoje postavenie vzhľadom na referencie a realizáciu identického výskumu na mnohých digitálnych zahraničných trhoch, čo jej dáva bez pochýb náskok pred inými spoločnosťami, ktoré prihlásili svoje riešenia do nášho tendra. Väčšina ponúk prijatých do tendra bola z hľadiska použitej metodológie vo výskume viac menej veľmi príbuzná, ak nebudeme počítať možnosti nadstavby na ďalšie výskumy už realizovanými výskumnými agentúrami.
Gemius zároveň ponúkol viaceré nadstavbové moduly výskumu, za ktoré však nebude nutné v najbližšom období vôbec a v budúcnosti možno len minimálne navyšovať cenu pre odberateľov výskumu ako aj zapojené médiá. Tým sa výskum stáva prístupným pre takmer všetkých hráčov na slovenskom internetovom trhu. Predpokladáme, aj na základe odozvy od našich členov, že v blízkom čase rozbehneme stream meranie. Počas roka 2019 pribudne do AIMmonitoru mobilný pop-up panel, ktorý zabezpečí sociodemografické údaje užívateľov, ktorí pristupujú na stránky cez mobilné zariadenia. Zároveň nás najneskôr v januári 2019 čaká prechod na „overnight“ dáta, čím sa sprístupnia soc-demo dáta na dennej báze. Výhodu to bude mať najmä pre nové médiá, ktoré sa doteraz v týchto dátach vyskytovali až po nameraní celého mesiaca. Takto s ich údajmi môžu agentúry pracovať pri mediálnom plánovaní reklamy vlastne hneď po zapojení.“

Vo výskume AIMmonitor pribudnú aj ďalšie inovatívne prvky ako „Home&Work audience“ – inovatívna metodika, ktorá umožňuje rozoznať a reportovať dáta o návštevnosti a konzumácii obsahu z domova a zo zamestnania, lepší – presnejší výpočet stráveného času na stránkach médií užívateľmi prostredníctvom sledovania aktívnych okien prehliadača.

V AIMmonitore je zapojených 103 domén od 44 prevádzkovateľov. Aktuálne je avizovaný príchod ďalších zaujímavých hráčov ako Radio Services alebo RTVS. Výskum je realizovaný spoločnosťou Gemius od roku 2007, čiže od svojho vzniku.