Minulý rok trh s digitálnou reklamou v Európe rástol o 30,5% a dosiahol 92 miliardy Eur. Audio reklama stúpla o 50,2% naprieč krajinami.
Najväčšie európske digitálne združenie IAB Europe zverejnilo štúdiu o európskych výdavkoch do online reklamy AdEx Benchmark 2021, ktorú realizuje IAB už 16ty rok na základe údajov zozbieraných z 28 európskych krajín.
Digitálna reklama rástla dvojciferne na všetkých európskych trhoch. Tento exponenciálny rast dokazuje, že sa skutočne podarilo trhy uzdraviť po roku plnom výziev spojených s COVID-19. Najdynamickejšie rastúcim bolo Turecko s 99,7% nárastom.
Štúdia ukázala, že audio reklama zaznamenalo v roku 2021 najsilenjší rast o 51,2%. Napriek tomu, že audio trh zostáva pomerne malý, je to signál pozitívneho rastu. Video reklama rástla takisto o úctyhodných 46,2% na €18,5 mld. Pre porovnanie, display vzrástol o 34,5% na €45,6 mld, search o 29,9% na €39,5 mld.
Štúdia AdEx Benchmark zahŕňa údaje z nasledujúcich online reklamných formátov: “Display”, “Search” a “Classifieds and Directories”. Rast týchto reklamných formátov podporilo rastúce využívanie všetkých zariadení (PC, mobil, tablet) a zmena vzorcov správania sa pri konzumácii informácií.
Viac zistení zo štúdie AdEx Benchmark.
Stiahnite si:
Kompletná štúdia AdEx Benchmark 2021
Oficiálna tlačová správa IAB Europe:
IAB Europe Releases Full 2021 AdEx Benchmark Report To Reveal Digital Advertising Market Size