Cieľom iniciatívy je neumiestňovať online reklamu na stránky a v mobilných aplikáciách, ktoré porušujú autorské práva a duševné vlastníctvo využívaním cudzieho obsahu najmä pre komerčné účely a zabrániť tak, aby takéto stránky mali vzrastajúce príjmy z reklamy. Čo zároveň môže viesť k tomu, že zodpovedné a korektne sa správajúce online médiá o tieto príjmy prichádzajú.
Signatári memoranda budú nasledujúci rok na dobrovoľnej báze spolupracovať s Európskou komisiou s cieľom monitorovať dopad a efektivitu memoranda na online trh. Dohoda dopĺňa podobne zamerané iniciatívy v jednotlivých krajinách EÚ.
IAB Slovakia podporuje a nadväzuje na iniciatívu svojím Kódexom preberania obsahu na internete, ktorý združenie pre internetovú reklamu prijalo v roku 2015 a k dodržiavaniu ktorého sa zaviazali naši členovia a médiá zapojené do merania internetovej návštevnosti AIMmonitor.
IAB Slovakia – združenie pre internetovú reklamu je najväčším združením pôsobiacim na slovenskom digitálnom trhu.
Aktuálne má 58 členov, ktorými sú najväčší slovenskí vydavatelia, mediálne agentúry, tech platformy, zadávatelia reklamy a ďalší významní hráči pôsobiaci v oblasti internetovej reklamy. Prevádzkuje jednotný nezávislý auditovaný rebríček návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.