Účelom Etického kódexu je napomôcť tomu, aby elektronické médiá spĺňali etické hľadiská.
Etický kódex sa vzťahuje na všetok obsah šírený elektronickými médiami, pričom sa zameriava najmä na určenie etických zásad pri šírení marketingovej komunikácie a vymedzenie škodlivého obsahu v elektronických médiách. Okrem členov IAB Slovakia sa k Etickému kódexu elektronických médií môže prihlásiť akýkoľvek subjekt, aj keď nie je členom asociácie.
IAB Slovakia – združenie pre internetovú reklamu je najväčším združením pôsobiacim na slovenskom digitálnom trhu.
Aktuálne má 58 členov, ktorými sú najväčší slovenskí vydavatelia, mediálne agentúry, tech platformy, zadávatelia reklamy a ďalší významní hráči pôsobiaci v oblasti internetovej reklamy. Prevádzkuje jednotný nezávislý auditovaný rebríček návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.