Úvod / Reklama / Programmatic

Programmatic

Ekosystém programatických nástrojov nákupu online display a video reklamy na Slovensku

Prinášame prvú programmatic mapu slovenského digital trhu. Vypracovaná bola v spolupráci s odborníkmi z radov členov IAB Slovakia (k dispozícii na stiahnutie).

IABSlovakia_programmatic_mapa_Slovensko_v-1

Aktuálne trendy  v programmaticu z dielne európskeho združenia pre internetovú reklamu IAB Europe

European Programmatic Ad Spent Report 2018 – analýza výdavkov do programmatic reklamy v Európe, ktorá hovorí, že programmatické príjmy v 2018 vzrástli o 33%, dosiahli 16,7 mld.€ a viac ako 70% display reklamy a viac ako 50% video reklamy je obchodovanej práve programmaticky.

Attitudes to Programmatic Advertising Report 2019 – každoročná štúdia trhu programmatickej reklamy v Európy založenú na výsledkoch niekoľkomesačného prieskumu. Kľúčové zistenia:

  • There is a continued push for a quality and safe advertising environment
  • Ads.txt is well established amongst publishers but awareness and adoption on the buy-side is low
  • Talent and skills remain a barrier to investment
  • Supply chain transparency is still an issue
  • The number of advertisers with in-house operations for programmatic is now higher than the number that outsource to an agency
  • Programmatic continues to be a catalyst for delivering brand campaigns at scale
  • In light of GDPR, stakeholders are looking to use more first party data, private marketplaces and contextual targeting

Ďalšie dokumenty na stiahnutie:

IAB Europe Programmatic Native Advertising White Paper

IAB Europe Header Bidding and Auction Dynamics White Paper